Inlägg från: Anonym (Göran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Göran)

Min chef verkar inte vilja att jag ska göra något på jobbet, hur skulle ni tänka?

Det finns helt klart en anledning till att din chef beter sig så här. oavsett vad anledningen är så är din chef en hemsk person. Skulle vilja påstå att han är en beräknande hal mobbare. 

jag tvivlar på att han beter sig så här på någons uppdrag eftersom det tidigare inte varit så här. 

men det kan ju faktiskt vara så att din tidigare chef valde att sluta pga att han inte ville utföra det som högre ort begärde. 

jag vet inte vad du kan göra. Personligen hade jag inte haft problem med att inte ha något att göra. Men jag jobbar fysiskt inom industrin lager och har tyvärr många dåliga erfarenheter av arbetslivet. skillnaden på mig och de flesta med liknande erfarenheter är att jag tar det personligt och känner i min kropp när det är dålig stämning och dåligt ledarskap  

tyvärr är det så att det finns personer som utan egen förskyllan råkar bli hackkycklingar  Det säger mer om cheferna än om de som drabbas  

hur man ska göra i din situation beror på din ålder och hur du reagerar  en del blir stressade av att inte ha något att göra  
    det beror också på om du får årliga löneökningar.  

om du säger upp dig kan du ju inte använda din nuvarande chef  

man kan säga att det pågår ett tyst krig. helt klart väntar din chef på en reaktion som kanske kan användas emot dig  

du ska absolut inte gå omkring och ta på dig någon skuld  
    sitt av tiden och avvakta utvecklingen.

om du har möjlighet så ta reda på information om din chef  
    ta reda på hans inkomst bakgrund familjeförhållanden ta reda på allt du kan  

om han får dig att må dåligt så ska du göra det samma mot honom. nu vet jag att de flesta inte tänker så här  
    men skit ska ha skit tillbaka  

men det enklaste och minst energikrävande är att byta arbete  
    och lägga allt bakom sig  

att ?hämnas? kräver tid energi och slår ofta tillbaka  förmodligen är du och jag sådana som blir ledsna oroliga och gör det enklaste  vi byter jobb.

jag är 56 år och hade glidit runt och gjort allt för att se upptagen ut och inte brytt mig  

Svar på tråden Min chef verkar inte vilja att jag ska göra något på jobbet, hur skulle ni tänka?