Inlägg från: Anonym (M2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M2)

Min chef verkar inte vilja att jag ska göra något på jobbet, hur skulle ni tänka?

Märkligt. Men ännu märkligare att du efter ett år fortfarande är kvar.

• Anonym (M2)
    Fredrik Sand i soffan skrev 2023-11-19 15:47:30 följande:

Tack så hemskt mycket för ditt engagemang!

Som du skriver så spelar det ju egentligen ingen roll av vilken anledning chefen gör det. Resultatet för mig är det samma. Jag blir helt utfryst på sätt och vis.

Om man hoppas tvinga ut mig så är detta fel sätt och inget som jag har lust att vika mig för. 

Mina tankar i dagsläget går mer och mer åt ditt håll. 

-Att inte reagera och göra något som kan användas mot mig

-Att sitta av tiden bara i vänta på utvecklingen. Som facket säger, det är inte dit fel att du inte får några uppdrag.

-Att inte bry mig så mycket och bara se upptagen ut och ha det så roligt som det går. Vara så positiv som möjligt. 

Med den inställningen så lär du få svårt att få nytt arbete. För du tror väl inte att det inte kommer fram den dagen du måste söka nytt arbete?
  • Anonym (M2)
    Fredrik Sand i soffan skrev 2023-11-19 16:04:49 följande:
    Du missförstår nog vad jag skrev. Jag gör alltid mitt bästa, men har jag inte uppdrag kan jag inte hitta på saker på egen hand. 
    Att sitta av tiden på ett arbete visar inte på framåtanda precis. Tvärtom, det visar att här har vi en som inte löser problem. Som inte står upp för sig själv, alternativt gillar att bara sitta av tiden. 
  • Anonym (M2)
    Fredrik Sand i soffan skrev 2023-11-19 17:29:49 följande:
    Du har för övrigt inte kommit med ett enda konstruktivt råd i den här tråden. Appropå folk man inte vill ha på sin arbetsplats  
    Säg upp dig och skaffa ett nytt arbete. 
Svar på tråden Min chef verkar inte vilja att jag ska göra något på jobbet, hur skulle ni tänka?