• Anonym (A)

    Vad menade han med detta uttalande? Känner mig så ledsen nu

    Killen jag träffar festade i helgen, han var ute på en nattklubb. Jag var inte med just då. Då hade han fått frågan gällande vad han tycker om mig och hur det går för oss två, då hade han sagt att jag är bra och trevlig men att han och jag inte är som han och *namn* (hans ex).

    Jag har dejtat denna kille i ungefär en månad, han gjorde slut med exet typ en månad innan vi träffades. Vet att dom har gjort slut flera gånger och blivit tillsammans igen.

    Men vad menar han med detta uttalande? Känner mig sjukt ledsen, känns som att han menade att hans ex är mycket bättre än mig och att det han kände(känner?) för henne är mycket starkare än det han känner för mig..

  • Svar på tråden Vad menade han med detta uttalande? Känner mig så ledsen nu
  • Anonym (X)
    Anonym (Göran.) skrev 2023-11-20 22:03:42 följande:

    Så uttalar man sig inte. Jag hade gjort slut. 
    han förminskar dig. Dessutom så innebär hans uttalande att han är korkad en loser eftersom han tycker det han säger. 


    dumpa idioten. 


    Jag tycker man är en korkad loser om man tror att nån man träffat i ungefär en månad är en lika kär som nån man varit tillsammans med länge.
  • Anonym (Y..)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 22:06:57 följande:
    Jag tycker man är en korkad loser om man tror att nån man träffat i ungefär en månad är en lika kär som nån man varit tillsammans med länge.
    Jag håller helt med om att det självklart finns starkare känslor om man har haft ett riktigt förhållande jämfört med att bara ha dejtat i en månads tid. Det är ju rätt självklart.

    Däremot har jag full förståelse för att man inte vill att ens dejt ska gå runt och säga sådant. Klart att det inte känns kul att bli jämförd med exet till den man är kär i. Förstår att det inte känns bra för ts. Dessutom kan det tolkas som att han heller aldrig kommer få sådana känslor för ts. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Y..) skrev 2023-11-20 22:16:06 följande:
    Jag håller helt med om att det självklart finns starkare känslor om man har haft ett riktigt förhållande jämfört med att bara ha dejtat i en månads tid. Det är ju rätt självklart.

    Däremot har jag full förståelse för att man inte vill att ens dejt ska gå runt och säga sådant. Klart att det inte känns kul att bli jämförd med exet till den man är kär i. Förstår att det inte känns bra för ts. Dessutom kan det tolkas som att han heller aldrig kommer få sådana känslor för ts. 
    Jag tycker den springande punkten är hur TS vet vad han sa.

    Pratade han med sin bästa vän och TS hörde det?
    Sa han det rent ut?
    Säger han det till vem som helst som sen skvallrar till TS?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Y..) skrev 2023-11-20 22:16:06 följande:
    Jag håller helt med om att det självklart finns starkare känslor om man har haft ett riktigt förhållande jämfört med att bara ha dejtat i en månads tid. Det är ju rätt självklart.

    Däremot har jag full förståelse för att man inte vill att ens dejt ska gå runt och säga sådant. Klart att det inte känns kul att bli jämförd med exet till den man är kär i. Förstår att det inte känns bra för ts. Dessutom kan det tolkas som att han heller aldrig kommer få sådana känslor för ts. 
    Fast "gå runt" och säga detta till var och varannan lär han ju inte ha gjort. Han har säkert sagt detta till någon kompis, EN kompis, som sedan har råkat säga det till någon annan och till slut har det iaf kommit fram till ts. Man måste få prata med sina vänner om hur man känner.
  • Anonym (A)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 22:18:12 följande:
    Jag tycker den springande punkten är hur TS vet vad han sa.

    Pratade han med sin bästa vän och TS hörde det?
    Sa han det rent ut?
    Säger han det till vem som helst som sen skvallrar till TS?
    Jag hade varit på toaletten och när jag kom tillbaka berättade min bästa kompis för mig, hon hade hört 
  • Anonym (X)
    Anonym (A) skrev 2023-11-20 22:27:28 följande:
    Jag hade varit på toaletten och när jag kom tillbaka berättade min bästa kompis för mig, hon hade hört 
    Vem pratade han med?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (A) skrev 2023-11-20 22:27:28 följande:
    Jag hade varit på toaletten och när jag kom tillbaka berättade min bästa kompis för mig, hon hade hört 
    Av vem?
  • Anonym (Y..)
    Anonym (Enkelt) skrev 2023-11-20 22:24:46 följande:
    Fast "gå runt" och säga detta till var och varannan lär han ju inte ha gjort. Han har säkert sagt detta till någon kompis, EN kompis, som sedan har råkat säga det till någon annan och till slut har det iaf kommit fram till ts. Man måste få prata med sina vänner om hur man känner.

    Oavsett så förstår jag att det inte känns kul att veta att han tycker så. Vem vill bli jämförd med exet till den man dejtar och är kär i? På samma sätt skulle det inte kännas jättekul att veta att min sambo tycker att hans ex var så jäkla mycket bättre i sängen än mig. Skulle låta som att han saknar henne och det är inte roligt att bli jämförd. 


    Ja, man pratar med sina vänner, men jag förstår att det inte känns roligt för ts. 

  • Anonym (A)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 22:29:06 följande:
    Vem pratade han med?
    Sin kompis 
Svar på tråden Vad menade han med detta uttalande? Känner mig så ledsen nu