Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Osäker på vem som är pappan

Moa22 skrev 2023-11-21 11:59:20 följande:
    Du äcklar mig att du kan vara så elak. Att du önskar någon att få massa straff är så jäkla elakt, jag skäms inombords men jag måste komma undan konsekvenser och du jag kommer bli en bra mamma
    Varför måste du komma under konsekvenser?

Du vet att bvc och mvc ställer frågor om sjukdomar i släkten osv? Taskigt mot barnet att du inte ens är säker att det vlir korrekt info.
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 13:35:20 följande:
    Vill inte bli behandlad som man vore ett svin. Just därför
    Men du är ju det?

Du sätter alltså ditt ego över ditt barns hälsa. Det är en otroligt osmickrande egenskap hos en mamma.
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 14:22:48 följande:

Jag är ett sv8n och behandlar mig själv som det också. Då behöver ingen annan göra det ytterligare

jag är en skithög som jag får leva med

Du är som sagt alltså egoist och sätter dig själv över ditt barns rätt till sin historia och sjukdomshistoria.
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 15:26:04 följande:
    Skulle inte kalla mig för egoist
    Jo. Du sätter dina behov före andras.
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 16:02:39 följande:
    Som jag har nämt tidigare så dömer jag mig själv för att vara ett svin lögnare. Det är inte kul att äcklas av sig själv mm om du tror det. Men förstår inte varför du kallar mig för fet? Jag är smal så kallar mig inte för saker jag inte är.

Som jag har nämt tidigare så kommer få all kärlek man kan önska
    Förutom kärleken av sin mamma att ta reda på vem den biologiska  pappan är för att hon vill göra det bekvämaste för sig då.
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 17:21:25 följande:
    Men varför avslöja och såra? Det handlar inte om att ljuga utan man undanhåller bara
    Därför att du inte ger din sambo möjligheten att lämna dig och/eller förlåta.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-21 23:21:33 följande:
    Precis jag håller med...Men vissa trivs tydligen med att kunna skylla på ts i olika trådar pga att dom själva mår skit..

Alla kan göra misstag..men enligt många här så får man ev BARA göra ETT misstag...

Dom menar på att om TS bara hade gjort ett enda misstag..bara legat med den andra EN gång...Så hade det inte gjort så mycket, tydligen...ha ha..Bra vetande kan ju vara att man KAN bli gravid efter bara EN gång också...

Vad är det man brukar kalla såna ? Jo hycklare..Dom "tror" att misstag dom själva har gjort i livet inte är så pass illa, eller att deras partner inte skulle kunna göra något misstag....Alltså NOLL självinsikt!
    Folk är mer arga att TS tänker dölja detta än stt TS varit otrogen, märk väl.

Otrohet är ändå rätt vanligt. Att undanlåta att ens barn vet vem pappan är när det är enkelt att ta reda på, om än med konsekvenser för en själv, är faktiskt ett väldigt elakt beteende där man sätter sig själv före barnet. 
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 22:51:43 följande:
    Du jag har det inte lätt heller. Jag känner mig som en feg gris rent ut sagt och det kommer jag få leva med i tystnad. jag straffar mig själv varje dag och tycker inte om det svin jag är.
    Med det sagt så klarar jag inte av att han skulle tycka det. Det svider att bara tänka på det
    Och pga detta kommer ditt barn inte veta exakt vem som är pappan? Och en pappa kanske inte få veta att han är pappa?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-22 00:43:51 följande:
    Ok. Det med barnet, ja kanske det blir viktigt att veta vem som är den riktiga pappan någon gång, kanske!? Den tiden, den sorgen..Varför ta ut saker i förhand?
    Men med stor sannolikhet kommer det aldrig någonsin bli någon "akut-situation" som vissa "drama-queens" har målat upp i tråden..

Hur vanligt är det att barnet, ens behöver benmärg, osv..Väldigt ovanligt.

Hur stor sannolikhet är det att själva barnet kommer fråga mamma o pappa--"vem är min riktiga pappa" om hennes man hela tiden varit som en pappa..Minimal!

Det finns barn som har det mycket mycket värre än så..herregud, titta lite längre än näsan räcker..Så finns det riktigt grova brott som görs mot barn dagligen i världen, som sextrafficking, barnarbete, misshandel av barn, osv..

Barn som växer upp i svedala, i en relativt normal familj, bör skatta sig lyckliga..

TS har iaf inte begått något brott, som hon bör bli stenad eller inlåst för..JO om ni fick bestämma så skulle ni väl stena henne till döds, som dom gör i vissa efterblivna länder (om kvinnan har varit "otrogen"
    , men så funkar det inte i gamla svedala..;))

Nej ingen ska stenas. Du är en dramaqueen om någon.

Men saker kommer fram. Det kan ju också vara saker som att en släkt har diabetes och anges inte det kanske vården inte tar lika hårt på en signal. Eller andra ärftliga sjukdomar.

Plus vanligheten idag med dnaprov. 

PLUS att TS kanske lurar i någon att den är far. Om de inte skaffar fler barn och detta kommer fram om 20-30 år kansjke killen aldrig blir biologisk pappa. Det kan ju knäcka någon.

• Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-22 01:10:54 följande:

som sagt sitter i en röten sits. Om man berättar sanningen så kommer sambon kasta ut mig och även kalla mig äcklig och svin. Min vän kommer inte vilja ha med mig att göra eller hon kommer ge mig en örfil och hon kommer berätta vilket svin till vän jag är och be mig dra åt helvete och det gör hon med killen jag strulade med också. 

Jo, jag är lite feg. men vi skyddar dom genom att inte bli ledsna. Men man känner sig som en skit

Du skadar dem. Du skyddar BARA dig själv. BARA.
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan