• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Anonym (XXX) skrev 2023-11-22 11:10:20 följande:

Så här skulle jag göra: 

Säg ingenting till någon nu. Sköt om dig under graviditeten, det är viktigast. Föd barnet och ta sedan ett privat DNA-test. Det finns labb, bland annat i USA och Nederländerna (googla!) som gör sådana test helt anonymt, man behöver inte lämna några personuppgifter alls eller styrka sin identitet på något sätt. Du kan ange adressen som Poste Restante, din jobbadress eller begära att få det i elektronisk form till din e-mail. Så är det ingen risk att din sambo ser brevet, och undrar varför du får post från ett laboratorium. 

Det står i anvisningarna hur du ska göra, det brukar vara så att man topsar barnet på insidan av kinden/gommen, och pappans DNA kan man få från t.ex. ett par hårstrån med hårsäckarna kvar, eller ett tuggummi han tuggat på, eller ett bestick han haft i munnen. Ibland vill de även ha DNA från mamman, då topsar du dig själv också i kinden.

Gör detta så fort du kan efter barnets födelse, då har du svaret 10-14 dagar senare. Om det visar sig vara din sambo som är pappan, så behöver du aldrig berätta det här för någon. Men om det är den andre mannen, så måste du ut med det! Det är inte rätt mot någon - varken din sambo, den riktiga pappan eller barnet, att det blir fel far i papperen. Och ju längre tiden går, desto värre blir det när det kommer fram. Alla kommer att känna sig bara mer svikna och lurade, ju längre tiden gått. För det kommer fram idag - förr eller senare kommer någon att skicka in ett test till ett släktforskningsföretag...

Tack för tipset
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 11:21:29 följande:

Berättar du och står för allt, ångrar dig, söker hjälp för impulsiviteten så är chansen desto större att han iallafall vill samarbeta med dig med barnet om det är hans. Att sitta här och lova att han ändå vill vara med dig kan ingen göra, det vet han bara själv.

Men en person som verkligen står för det och ångrar dig sig och som gör allt för att ändra sig, det tycker iallafall jag är bra. Det väger upp det lite. 

jag är 95% säker att han inte förlåter mig. Han kommer tycka att jag är ett svin och dessutom kommer han prata med min vän och vågar inte ens tanken vad som händer då
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 11:22:11 följande:

Om du däremot låtsas som inget har hänt så kommer du nog få många ovänner när det väl kommer fram. 

Kommer jag få oavsett 
  • Moa22
    Anonym (Otrohet är vidirgt) skrev 2023-11-22 15:31:56 följande:
    Du har satt dig i den här situationen. Varför ska någon tycka synd om dig?
    Har man gett sig in i leken får man leken tåla. Eller som man bäddar får man ligga. 

Du har inte straffats än, du har bara satt dig i skiten. 

Och nej, du älskar inte in sambo. Hade du verkligen älskat honom hade du inte gjort det du har gjort. Och hur du uttrycker dig i den sista meningen bevisar att du är ett stort äckel!
    För det ska jag inte tåla vilken behandling som helst. Nej, jag hoppas inte att jag straffas heller.

Jag älskar min sambo, jag har klantat till det absolut.

Hur skulle du känna om någon kallade dig för stort äckel? Det är elakt & taskigt uttalat av dig. Du känner mig tydligen inte
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-22 17:15:59 följande:
    Men VARFÖR startar du en tråd när du redan vet bättre än alla andra att det du gjort gör dig till kyskheten och moralens väktare själv, att du inte ska behöva höra något om det och att ditt värde är mycket större än andras, både det ekonomiska och människovärdet?

Var det inte jävligt onödigt att slösa serverutrymme om du bara skulle skryta om att det du gjort gör dig bäst?

Men om du skulle vara i min sits skulle du vilja ta utskällningar som du älskar mest där dom säger hur äcklig dom tycker man är och vilket svin mm? Det är verkligen svidande ord från någon man älskar att höra och jag vet att det är de dom kommer säga till mig. 

Jag har fått mitt straff

• Moa22
    Anonym skrev 2023-11-22 17:21:53 följande:
    Igen: Varför ska du komma undan konsekvenser?
    Det är väl bättre att du drabbas ordentligt och offentligt, eller?
    Men varför ska jag straffas för? känns Som folk njuter om jag straffas. Som sagt jag vill inte höra dom sårande orden från mina kära
  • Moa22
    Anonym skrev 2023-11-22 17:25:09 följande:
    Vad är det för jävla ollon-IQ-antagande då?
    Ingenstans har jag skrivit att hon ska tala om någonting för någon.
    Jag skrev att hon ska ta konsekvenserna och då knappast för att det på något sätt skulle bli bättre för henne utan självklart för att hon ska plågas obeskrivligt.
    Varför ens uttala sig att jag ska plågas? Verkar so. Du njuter om jag skulle straffas på något sett?
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 18:10:24 följande:
    Men kan du inte söka hjälp för det då? 
    Nej
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 18:13:25 följande:
    Nja du kan inte älska honom när du säger att du kommer vara otrogen igen 
    Jag älskar honom visst. Men jag har alltid var otrogen i mina förhålladen. Dock var det mer planerat då. Jag menar att jag inte kan lova att alltid vara trogen
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-22 18:14:21 följande:
    Hoppas det kommer fram och att du tills dess hunnit tänkt ut vad du ska göra! Det lär komma fram! 
    Varför varande elak?
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan