Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Osäker på vem som är pappan

Moa22 skrev 2023-11-22 02:54:33 följande:
    Nej, jag skyddar ju dom också. Men om jag kommer undan konsekvenserna är det bara ett plus
    Nej. Det här är du som försvarar dig. Man skyddar inte så. Du undanhåller jätteviktig information från dem som skulle kunna påverka dem. Du skyddar bara dig själv.

Allt snnat är du som försöer hitta på skäl.
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-22 06:22:44 följande:
    Det ingen vet har ingen ont av. Men om sanningen kommer fram är det nog jag som kommer ?straffas? och lid över det. Så jag hjälper dom inte bli ledsna samtidigt som jag kommer undan obehagliga konsekvenser. Det kallas för intelligens 

Nej. Det kallas egoism, Moa.

För att slippa det mentalt jobbiga i att få en utskällning kanske du alltså stoppar en person från att veta att han blivit förälder och du kanske får en annan att tro han blivit biologisk far. För en del betyder det enormt mycket. Det är fegt och egoistiskt. Har du sldrig blivit utskälld i ditt liv? Man överlever. 

Plus. Tänk om det nu är vännens kille som är pappan. Han och vännen skaffar barn och det barnet blir ihop med ditt barn då era familjer umgås mkt. Tjoho incest!

• Anonym (Suck)
    Anonym (Barn kan se TYDLIGT ut som pappan) skrev 2023-11-22 06:30:00 följande:

Min dotter har helt sin pappas drag trots att de skall vara recessiva (blont hår, blå ögon borde istället vara brunt/brunt som mig), det syns väldigt tydligt att min man är hennes pappa, näsan, dragen, är som nästan inget av mig. Så pass att jag skulle ta ett moderskapstest om det var en grej.

Så om det är fel pappa kan det synas extremt tydligt och dessutom väldigt tidigt/direkt.

Samma här. Mitt barn var en karbonkopia av sin far trots att jag har de normalt starkare/dominanta dragen. Det enda jag hörde första halvåret var hur extremt lika de var.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-22 18:44:56 följande:
    Först och främst så har jag inget ollon..

Jo ni har skrivit att hon borde berätta allt--för barnets skull...Om barnet behöver benmärg, blod, osv...och andra löjliga ex som ändå aldrig kommer inträffa..

Det är väl ca 1% chans att dom sakerna som ni har gett som ex KAN hända..om det skulle vara "fel" pappa..

Alltså är det mycket större chans att det aldrig kommer gå så långt..

Sen förstår jag inte VARFÖR det är så viktigt för er att hon tar konsekvenserna?
    Om du tror att dom andra (sambon, osv) skulle må bättre av att veta sanningen så är du vääääldigt ung o NAIV..

Otrohet med eller utan barn som en konsekvens--behöver inte alls komma fram, någonsin..

Och det är löjligt när ni skriver att "ALLT kommer alltid fram förr eller senare"
    NEJ..Det stämmer inte att allt kommer fram förr eller senare..

Men jag antar att ni gärna VILL tro det...Ni VILL tro att ni aldrig själva gör misstag, ni VILL tro att eran partner aldrig någonsin ljugit för er eller gjort något misstag..

Men tyvärr så måste jag rasera "luftslottet" ni har byggt upp...,för eran parner/man/fru har garanterat ljugit för er--eller som TS--hållit inne med sanningen..Hur många tror ni inte att det finns som håller inne med sanningen, egentligen?  
    Alla människor, och även ni håller inne med sanningen, .pga att vi helst inte vill såra andra, vara otrevliga eller ses som otrevliga..

Dom som säger att dom aldrig gjort något misstag eller aldrig ljugit för andra..Ljuger för sig själva...
    Har du missat att DNA-spårande för privatbruk är en extremt vanlig sak numer? Har du nissat att många barn är väldigt  lika sina föräldrar? Hur ska hon förklara om ett syskon ser markant olikt ut?

Jag är 40+ och tillräckligt livsluttrad för att veta att allt inte är gulligt här i livet. Folk är folk. Men om min partner var otrogen så skulle jag vilja veta det för att kunna avgöra om jag ville stanna med honom eller inte. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-22 19:48:20 följande:
    Vad har det med saken eller barnet att göra?

Eftersom det är det som många skriker om i den här tråden...Tänk på baaaarnet..

Tänk om barnet får en sjukdom..eller blir tillsammans med sin bror/syster om den andra skulle visa sig vara pappa?? Eh hur stor är sannolikheten, tror ni--ca 0.1 % kanske..
    Det kallas "katastroftänk" att bara kunna se problemen som aldrig ens inträffar..istället för att se det positiva eller möjligheterna i varje situation..

Sitter ni dagarna i ända och tänker på vad som KAN hända bara..
    Även om chansen är mikroskopisk att det ni dag in och dag ut går och ältar om ens kommer inträffa..
    Det kallas också att man har nån form av heder i kroppen att man står för sina handlingar.

Om jag skulle få reda på som vuxen att mamma hade dolt för pappa att han inte var den biologiska pappan så skulle jag känna mig så vansinnigt lurad och sviken. 
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-23 00:42:30 följande:
    Rödvins handlingar? vad pratar du om? Jag blir bra knullad av min sambo men eftersom jag har ett jobb där jag reser lite sånär det bra att ha möjligheter ibland 

Jag är inget sådant äckel som du tror, jag strular bara med en i taget utöver sambon. Men jag älskar min sambo
    Ah. Det VAR en trolltråd.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-23 17:58:08 följande:

Vad alla verkar upprörda av att TS har varit otrogen..

Wake up australia....Ni kan gå in och kolla i flera olika trådar här på FL om hur många det är som har eller har haft älskare eller älskarinnor...eller varit otrogna någon gång..

Hur många som helst finns det som är, har varit eller kommer vara otrogna, men det kanske är därför ni är så himla upprörda...För att eran egen man/fru/sambo är, har varit eller kommer vara otrogen, ha ha..

Ja, men det kommer dom flesta av er aldrig någonsin ens få reda på iaf!
    Inte ens om er partner ljuger er rakt upp i facet, så kommer ni inte veta det..

Så ligger det till i den verkliga världen, utanför eran "skyddade verkstad" ..

Man blir ALDRIG påkommen, OM man inte VILL bli påkommen! 
    Inte ens om man är gravid..

TS sambo kommer säkert skriva sig som pappa! Och då kommer dom aldrig ta något DNA prov...

Sen alla löjliga scenarier ni räknat upp som KAN hända..Låter ju bara patetiska.
    Som "tänk om ditt barn blir tillsammans med sitt halvsyskon"-då blir det incest?? (om den andra råkade vara pappan) 
    Ja den sannolikheten är ju jättestor...eller hur!?

Vilken tråd läser du? De flesta är upprörda för att TS aldrig kommer ta reda på pappan och vara ärlig. Otroheten i sig är något annat.

Och DNAprov kan ju barnet ta. och scensriot att barnet liknar sin pappa är ju väldigt vanligt.

Och jo. Man blir påkommen. För ingen är perfekt att dölja saker. Och det krävs väldigt lite för att missa något en gång.
  • Anonym (Suck)

Kommer vidhålla att TS är ett troll. Men om så inte är fallet tycker jag verkligen hjärtligt synd om TS sambo. 

En människa som går i tron att han blivit pappa, får föra sina gener vidare, något han är glad för. När sanningen kanske är en helt annan. TS chansar att det inte kommer komma fram på 50 år för att slippa känna sig obekväm.

Tänk om det kommer fram när TS sambo är 55-60. Tala om livstrauma det kan bli, då TS sambo då kanske aldrig får egna barn bara för TS agerande.

Det finns vita lögner, men en sån sak som föräldraskap är så genomruttet att ljuga om. 

• Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-24 19:01:56 följande:
    Ja, men då kan ju ni som aldriiiiiiiiiiiig någonsin ljuger själva, koppla av en liiiiiten stund tills nästa TS som skriver att hen har ljugit för sin partner..

Det spelar väl ingen som helst roll för er om denna TS är på riktigt eller inte, för ni verkar ju tro att ni är Jesus själva, som aldrig någonsin har ljugit..

Eller ännu dummare är ju att ni går och tror att era partner ALDRIG NÅGONSIN har ljugit för er!?

Ge er..Självklart har eran ev partner redan ljugit för er-om ni är äldre än 13 år iaf....Om än kanske bara vita lögner än så länge, men dom riktiga lögnerna kommer komma in erat ev förhållande förr eller senare..Var så säker!

Verkligheten är inte så som just DU och alla andra naiva här vill att den ska vara, den är så himla mycket värre än vad ni ens kan gissa er till. ha ha..
    Vad arg du är. Ta det lugnt.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-24 22:33:21 följande:
    Jag är  inte arg..Förstår inte hur du ens kan läsa in att jag skulle vara arg,.. Tvärtom tycker jag att det bara är kul! Alla har ett val. Ingen tvingar väl stackars dig att vara tillsammans med en annan människa..Som ljuger..För det gör ALLA..

Så om du är tillsammans med någon överhuvudtaget, så HAR personen redan  ljugit för dig
    Eller är du verkligen så jäkla korkad att du inte fattar det..att alla ljuger..Men googla på det då så får du se..

Jag lever bara i verkligheten och där kan jag vara otrogen ena dagen och ligga med min man nästa dag, (även om min man inte varit otrogen hitills - , så KAN han ju vara det)

Jag vill förekomma dom ev problemen istället...Så om min man skulle säga att han har en ny, så kan jag säga, men vad bra, då har vi båda en kk..

Det är väl ändå bättre att ha realistiska förväntningar på sin partner/man/fru..än totalt orealistiska som du och massor av andra naiva töntar i den här tråden verkar ha..
    Alls ljuger, men inte om stora saker som är livsavgörande.
  • Anonym (Suck)

Anonym (iskall) skrev 2023-11-26 01:51:46 följande:
    Jaså är det? Eller vill du bara härma en annan i tråden..Ja jag gissar på det..

Jag  brukar nästan alltid prata och skriva på engelska, men jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag skrivit svenska som en jäkla kratta..

Men jag trodde väl att alla kunde skriva här..Inte att man var tvungen att vara helsvensk för att få göra det..
    Men man lär sig nya saker om Svenskar dagligen..
    Många av er är inte spec trevliga mot folk från andra länder..

Eller är det här ditt lilla sjuka sätt att "glömma bort" att alla dina killar har varit eller kommer vara otrogna mot dig, för att du är så jäkla ful?

Bygg upp era jäkla självförtroenden, och sluta vara så löjligt kontrollerande, om ni nu skulle VILJA ha ett längre förhållande någon man någon gång i erat fattiga liv.
    Det är mer att du låter så extremt upprörd och slänger in tramspåståenden som det fetade som gör att dina inlägg framstår som skrivna av en upprörd tonåring. Inte direkt debattmaterial.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-26 03:56:47 följande:
    Jag är inte upprörd?  men däremot så njuter jag vekligen av att få spräcka din  patetitiska bubbla du måste ha vuxit upp med och ff vara i =   vilka idioter till föräldrar hade du egentligen?!

Där du och dina föräldrar, barn o wathever..går och TROR att ingen ljuger, och  det mest patetiska är att du ff tror på vad dina föräldrar sa när du var bebis, ha ha
    Du går o TROR att alla män talar sanning så fort dom öppnar käften..DET är naivt..

Är du verkligen så jäkla naiv, att du inte fattar att varenda människa ljuger och Speciellt dina män.. Pluttiluttan då..snyft..Nej det är inte ett dugg synd om dig!
    Om du klagar på folks stavningar så kan du fan i mig få tillbaka..Bitch!

Bäst du kollar mitt usla svenska språk, föressten, för DET verkar ju vara det viktigaste för just DIG som gillar att kontrollera dina EV män..hmm kallas inte såna som ni psykopater..JO det gör ni ju..

Men fortsätt och hålla på och kontrollera din ev partner, så har du snart ingen partner..Men det gör väl inget, för du kan ju svenska språket bäst av alla och det är ju det allra viktigaste i hela världen..
    Tldr.

Som sagt, varför ör du så arg?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (iskall) skrev 2023-11-26 06:06:03 följande:
    Som jag skrev tidigare..Jag är inte arg.

Tycker bara ni är löjliga som drar upp hur NI tror att man skriver på svenska. när det inte handlar om det alls i den här tråden..Det är helt OT=Of Topic!
    Eller förstår ni inte att man inte ska skriva OT. over and over här?

Vill ni diskutera svenska språket så starta en egen tråd för det istället.
    Jag har bara tagit upp att du låter väldigt arg i dina inlägg, och du går på med personpåhopp. Det har också anmälts.
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan