Inlägg från: Anonym (Roine) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Roine)

    Kukring?

    Anonym (Positiva erfarenheter) skrev 2023-11-21 15:50:14 följande:

    Man 50+. Har bara positiva erfarenheter.

    Jag använder töjbara ringar av silicon eller gummi. Runt/bakom både kukroten och pungen. Har ett par olika storlekar och olika hårdheter beroende på vilken jag föredrar för tillfället.

    Ingen tjej/kvinna har givit mig någon negativ reaktion ännu så länge.

    Men jag har hört vissa negativa kommenterar gällande andra män som använder mycket mera framträdande ringar av metall och liknande, och ungefär samma kommentarer om intimpiercings på män. Har även hört att båda dessa kan göra ont på tjejen.

    De största fördelarna för mig är
    att jag alltid (nästan) kan behålla ståndet så länge som jag själv önskar, 
    och att ståndet är hårdare och fortfarande funktionellt även under moment (t ex vänta, byta ställning, slicka en stund, byte av partner, etc) alltså sådana tillfällen där jag annars kanske skulle slakna. Utan kukring skulle det då ta längre tid att komma igång igen.  
    Och att jag kan kontroller min utlösning. 
    Med kukring får jag full kontroll och kan nästan alltid själv bestämma om och när jag vill komma. Jag kan invänta henens orgasm, och komma samtidigt med henne, om jag vill. Jag kan älska länge med en tjej (eller med flera) tills hon/de är nöjda, kanske har kommit i flera orgasmer, och känner sig tillfredsställda. Då kan jag komma i en orgasm om jag vill. Eller så kan jag ta det lugnt, avlägsna kukringen för en stund, vänta tills tjejen (eller en annan tjej) vill älska igen, och då är jag snabbt och enkelt redo igen. Vilket jag kanske inte skulle vara om jag nyss hade fått utlösning.


    Om jag någon gång får svårt, om det tar för lång tid, att komma fram till utlösning så behöver jag bara avlägsna kukringen så får jag oftast ganska snabbt orgasm. 

    Så för mig fungerar det bra och för mig har det inte medfört något negativt alls.

    PS: I samband med riktigt mycket och upprepat sex så tar jag också hjälp av Sildenafil eller Tadalafil, liksom de allra flesta aktiva män i min ålder gör Skrattande


    Nu har jag beställt. Tre storlekar. 
  • Anonym (Roine)

    Skickade efter ett trepack ringar som kom igår. Men de är av "gelétyp" och alldeles för mjuka. De ger efter för mycket, håller inte greppet om kukroten. Så jag slängde dem.

    Jag har en gammal som jag inte använt så mycket, den är hårdare och klämmer åt. Den har en särskilt ring för pungen också, och en lite fjäril som ska kittla hennes klitta. En vibrator sitter i också. Jag ska prova om jag kan gilla den.

    Men jag tar gärna emot tips på modeller som är mindre töjbara, som håller hårdare i kukroten.

Svar på tråden Kukring?