Sambo är elak och har börjat säga att han inte vill leva längre
Vi har haft det väldigt dåligt på senaste tiden. Framförallt för att min sambo har aggressionsproblem och går igång på minsta lilla. Bara häromnatten gick han och la sig i soffan utan att säga något. Jag klev upp och frågade honom i normal samtalston vad han gjorde där och då var cirkusen igång. Han börjar säga att jag ifrågasätter honom, att jag är dum i huvudet och en massa andra elaka saker. Det här har eskalerat sen vi fick vår dotter för 11 månader sen. Hon har sovit extremt dåligt hela tiden och det känns som att min sambo har blivit helt knäpp av sömnbristen, nästintill deprimerad. Det är ju inte direkt som att sömnen blir bättre av att det blir bråk mitt i natten heller. Jag känner mig helt dränerad på energi och mår så dåligt av den här situationen. Vill ju bara vara glad och njuta av att vara hemma med vår dotter den sista tiden innan jag börjar jobba.
Vi har det givetvis bra också men hans agressionsutbrott kommer allt tätare. Jag känner på riktigt att han får dem för helt orimliga saker, även om han alltid försöker lägga det på mig. Nu har han även börjat säga att vi ska slippa honom och att han inte orkar leva mer. Alltså rena hot om att han vill ta livet av sig. Han har aldrig sagt något sånt tidigare i vårt förhållande och det här skrämmer mig så mycket. Jag säger att jag blir rädd och orolig och säger att han behöver söka hjälp för att han verkar deprimerad, men han vägrar.
Vad ska jag ta mig till när han 1. Aldrig ser sin del i det hela och aldrig ber om ursäkt trots att han blivit orimligt arg för ingenting 2. Inte vill ta hjälp utifrån för sitt mående? Önskar att han kunde ?skärpa? sig för vår dotters skull åtminstone.