Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Problem att ta mig till och från skola

Det låter som att hon har gått i sin skola i ca 3 månader. Det är inga problem att byta skola nu, det är det enda rätta i er situation. 

Du får ansöka om detta och be kommunen fatta beslut åt er. Det är ju skolplikt även i förskoleklass, så det funkar inte att ha flickan hemma under den här tiden. 

Du kan ju inte köra flickan till skolan oavsett om pappan är hemma eller ej, eftersom du inte har någon bra bil. 

• Mrs Moneybags
    Minimalen skrev 2023-11-21 12:04:41 följande:
    Ny har ju ts skrivit att hon förlorar flera tusen i månaden pga att hon inte kan arbeta skift som hon annars har gjort på hans veckor och dessutom fått gå ner i tid. De pengarna kunde hon annars lagt på bil och bensin.
    Det är sant, men nu är han ju inte hemma och då kan hon inget göra. 

Om barnet går i skolan i närheten kan hon kanske jobba längre dagar och slippa köpa en ny bil och bensin. 

Tyvärr kan man inte räkna med att den andra föräldern finns med för evigt. Allt kan ju hända, så bäst att arrangera livet utifrån att man rent praktiskt skulle kunna vara ensam förälder. Kanske bara jag som tänker så negativt, men det är nog för att jag har varit allvarligt sjuk förut. Rätt som det är kan man stå helt ensam.

Skiftarbete är toppen för vissa, men inte för föräldrar som har små barn. Man kan ju inte bygga sin ekonomi långsiktigt på att jobba helg och natt om man har barn som inte kan vara ensamma hemma.  
Svar på tråden Problem att ta mig till och från skola