• Anonym (Hej)

Hur går första sexet till när man dejtar?

Ja jag kanske ställer en dum fråga, men jag vet inte så mycket om hur andra gör med detta. Och känns pinsamt att fråga någon IRL. När det gäller nätdejting tex så har jag nog aldrig dejtat normalt(alltså som jag antar att andra gör, dvs träffas utan sex, restaurang, promenader, för att sedan ha sex första gången senare, när man dejtat en tid) . Utan jag har velat ha sex direkt om mannen är attraktiv och sen efter några gånger börjat dejta mer seriöst (om båda är intresserade)

Jag har försökt mig på tankeexperiment om jag (om det ens blir någon nästa gång, jag är inte singel) skulle vänta, och inte föreslå sex med någon, utan bara gå med på fika och sånt, som männen brukar föreslå. Och dejta så kallat seriöst utan sex. När kommer man ha sex då? Om jag inte föreslår det, eller ens närmar mig det som samtalsämne. Jag tänker mig att om man har umgåtts och lärt känna varandra utan det sexuella, och sen plötsligt en situation när man ska försöka sig på sex tillsammans, kommer bli sjukt pinsamt! (genant) Och vara nervös.

Hur brukar första sexet gå till då? Om man dejtar vanligt. Och jag aldrig hade tagit sexuella initiativ. Ser mannen till att man till slut träffas hemma hos någon för att kunna göra närmanden? Eller hur blir det?

• Svar på tråden Hur går första sexet till när man dejtar?
  • Anonym (Rabatt)

Ingen aning. Jag har haft flera dejter hemma men jag har aldrig vågat göra nåt närmande. Bara legat med en, och det var på hennes initiativ. Jag kände nåt mellan oss, men vågade inte. Så hade inte hon tagit första steget...
    Senaste jag träffade var mycket yngre. Jag ville där också, men vågade inte. Inte hon heller. Men hon sa 2 år senare att det var jag som skulle ha tagit första steget, för hon ville.

• Anonym (För mig)

Nästan alltid när jag har dejtat så har jag tagit initiativ till sex väldigt fort. Det här nog inte så mycket för att jag är översexuell som att jag är rädd att inte ha kontroll på situationen, rädd att känna mig trängd när han tar initiativ, nervös/spänd av att vänta så om jag tar initiativ fort slipper jag det obehaget och känner att jag är i kontroll. Män (åtminstone snälla män) blir positivt överraskade och ganska passiva, så jag hamnar inte underst, jag sitter inte fast, de blir inte macho/rough och jag känner mig inte trängd/fast/våldtagen/utan kontroll under sex på det sättet.

Det sätter även "tonen" tycker jag för när man ses igen. Att är jag på så kommer han inte vara på och jag slipper känna mig trängd.  

• Anonym (?)

Man träffas några gånger, kanske hånglar lite i en park.  Sen förslår en att nästa gång ses vi hemma hos mig och om du vill kan du stanna över.

Alternativt man träffas hemma hos någon, börjar röra på varandra och sen blir det åka av.  

• Anonym (Löser sig)

Hur det går till? Olika från person till person är väl svaret ..allt är ju naturligt i situationen kan jag tycka.
    Dejtade en massa sommaren 2014. I de fall det kändes "fel" från början blev det inget naturligtvis. 
    Däremot de man skrivit med innan träff (kanske lite dirty också...) så blev det sex på första eller andra dejten. Faktiskt på kvinnornas initiativ.
    Jag vill inte skrämmas genom att vara för "på" - kvinnans val helt enkelt.
    Inget har känts konstigt där och då och det blev alla olika varianter av sex.
    Hand, mun, framifrån och bakifrån och fontänorgasmer.
    Ta det lugnt och lek med så länge allt känns ok.

• Anonym (Rabatt)
    Anonym (För mig) skrev 2023-11-21 16:34:24 följande:

Nästan alltid när jag har dejtat så har jag tagit initiativ till sex väldigt fort. Det här nog inte så mycket för att jag är översexuell som att jag är rädd att inte ha kontroll på situationen, rädd att känna mig trängd när han tar initiativ, nervös/spänd av att vänta så om jag tar initiativ fort slipper jag det obehaget och känner att jag är i kontroll. Män (åtminstone snälla män) blir positivt överraskade och ganska passiva, så jag hamnar inte underst, jag sitter inte fast, de blir inte macho/rough och jag känner mig inte trängd/fast/våldtagen/utan kontroll under sex på det sättet.

Det sätter även "tonen" tycker jag för när man ses igen. Att är jag på så kommer han inte vara på och jag slipper känna mig trängd.  

Många kvinnor (de flesta?) vill att det är mannen som är på, och är han för tam (som mig) så är det avtändande. Många kvinnor vill också ha lite hårdare tag. Jag har som sagt bara legat med en, och hon antydde att jag var lite för tam. Hon var inte van det, sa hon.
  • Anonym (Rabatt)
    Anonym (Löser sig) skrev 2023-11-21 16:47:43 följande:

Hur det går till? Olika från person till person är väl svaret ..allt är ju naturligt i situationen kan jag tycka.
    Dejtade en massa sommaren 2014. I de fall det kändes "fel" från början blev det inget naturligtvis. 
    Däremot de man skrivit med innan träff (kanske lite dirty också...) så blev det sex på första eller andra dejten. Faktiskt på kvinnornas initiativ.
    Jag vill inte skrämmas genom att vara för "på" - kvinnans val helt enkelt.
    Inget har känts konstigt där och då och det blev alla olika varianter av sex.
    Hand, mun, framifrån och bakifrån och fontänorgasmer.
    Ta det lugnt och lek med så länge allt känns ok.

Ja, det är olika där. Jag skrev länge med en kvinna och vi pratade mycket sex, hade kemi online. När vi till slut sågs, efter att hon frågat några gånger i säkert 1 år (jag var feg), så fanns inte den kemin där irl.
  • Anonym (K)
    Anonym (Rabatt) skrev 2023-11-21 16:58:09 följande:
    Ja, det är olika där. Jag skrev länge med en kvinna och vi pratade mycket sex, hade kemi online. När vi till slut sågs, efter att hon frågat några gånger i säkert 1 år (jag var feg), så fanns inte den kemin där irl.
    1. Du skriver ingenting som vi inte hört 109ggr tidigare.
    2. Inget av det du skriver adresserar ts fråga. 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (K) skrev 2023-11-21 16:59:44 följande:
    1. Du skriver ingenting som vi inte hört 109ggr tidigare.
    2. Inget av det du skriver adresserar ts fråga. 
    Ja, jag undrar hur mannen skulle göra, om vi bara sågs ute på dejter, skulle han inte försöka ha sex någon gång? Alltså om jag aldrig föreslår det.
  • Anonym (För mig)
    Anonym (Rabatt) skrev 2023-11-21 16:56:01 följande:
    Många kvinnor (de flesta?) vill att det är mannen som är på, och är han för tam (som mig) så är det avtändande. Många kvinnor vill också ha lite hårdare tag. Jag har som sagt bara legat med en, och hon antydde att jag var lite för tam. Hon var inte van det, sa hon.
    Jag tror det med. Många/de flesta vill nog ha det så. Men jag vill inte ha det så. Har väldigt dåliga erfarenheter av sådant. Däremot kan jag vara lite hård eller rough själv, knuffa ner honom i soffan osv, överraska men har väldigt svårt för det där att bi runtkastad eller själv överraskad och känna att jag inte har full kontroll över situationen. Jag blir gärna lyft osv men det måste vara ömt och försiktigt på mina villkor.

Så det är en del dubbelmoral. Men jag har en fästman som accepterar detta fullt ut, att jag tar 100% ansvar över vårt sexliv (kanske är lättare att gå med på för att jag får honom att komma 2ggr om dagen).
  • Anonym (Rabatt)
    Anonym (Hej) skrev 2023-11-21 17:03:35 följande:
    Ja, jag undrar hur mannen skulle göra, om vi bara sågs ute på dejter, skulle han inte försöka ha sex någon gång? Alltså om jag aldrig föreslår det.
    Jag vet inte, hon jag träffade flest gånger (4 ggr) var mycket yngre. Jag tog det extra lugnt där, ville att hon skulle ta första steget. Med en jämnårig kanske jag skulle våga, men vet inte. I så fall måste hon nog visa rätt tydligt att hon känner nåt för mig. Jag har bara träffat 2 st senaste 10 åren så jag är kass på sånt här.
Svar på tråden Hur går första sexet till när man dejtar?