Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

2 julfiranden med samma personer?

Hon får väl bjuda hem vem hon vill till sitt eget hem när det är jul...? Eftersom datumen inte krockar skulle jag anta att hon kommer till er ändå. Jag förstår inte problemet.

1) Varför då??
    2) Ja, vad är det för fel med det då? Så gör många familjer, att man firar på ett ställe en dag och en annan dag på annat ställe även om det är samma personer.
    3) Så är det väl alltid när man blir bjuden till någon.

Sluta skapa ett problem som inte existerar.

• Mortiscia80
    Sockers skrev 2023-11-22 13:24:48 följande:
    Datumet är alltså inte under julhelgen utan flera veckor innan eftersom vi ska utomlands.

Nej hon kommer inte till oss.. Hon sa ja, vi valde datum eftersom det var då hon kunde. Och nu har hon genom att bjuda in till sitt eget firande sagt att hon inte kan komma till oss. Mitt förslag var att vi byter datum så hon kan, men det ville hon inte. 
    Jo men jul eller inte jul, datumen krockar ju inte, men om hon inte vill komma så slipper hon. Era andra gäster har redan tackat ja och får väl vara vuxna nog att säga ifrån om de inte längre tänker komma.
  • Mortiscia80
    Sockers skrev 2023-11-22 13:32:44 följande:
    I inbjudan så står det "X och X ska utomlands så därför bjuder jag in er till mig" Blir det inte konstigt om vi tackar nej då när hela hennes idé är byggd på att vi ska komma? Utan att vi ens fått frågan eller ens visste om det.. 
    Väldigt märklig inbjudan. Hon borde ha kollat mer er först. Dessutom låter det nu som att ert firande indirekt är inställt.

Fundera på om ni vill komma till svärmor eller inte, fundera på om ni ska ha ert firande som planerat och om ni tänker det, se till att informera gästerna noga att det är två firanden som det handlar om. Om ni vill säkerställa att ert firande avgår som planerat så lägg också till för gästerna att ni inte kommer att åka till svärmors firande eftersom ni redan har planerat detta som ni själva bjudit in alla till. Prata så klart med svärmor om hur olämpligt det är att bjuda in på detta sätt, liksom å era vägnar, när ni redan har en planering.
Svar på tråden 2 julfiranden med samma personer?