Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

2 julfiranden med samma personer?

Sockers skrev 2023-11-22 13:24:48 följande:
    Datumet är alltså inte under julhelgen utan flera veckor innan eftersom vi ska utomlands.

Nej hon kommer inte till oss.. Hon sa ja, vi valde datum eftersom det var då hon kunde. Och nu har hon genom att bjuda in till sitt eget firande sagt att hon inte kan komma till oss. Mitt förslag var att vi byter datum så hon kan, men det ville hon inte. 
    Kör på med ert firande om alla andra kan komma.

Om ni kan gå på hennes middag så gå på den, om inte så skippa det.

Hur kom det sig att hon helt plötsligt inte kunde komma till er?
  • Maymom
    Sockers skrev 2023-11-22 14:52:47 följande:

Ja hon vill att vi resterande firar 2 gånger. Hon kommer inte till oss. Alltså de som ska fira 2 ggr är inte hon inkluderad i. Hon ska fira hos sig, vi hos oss, och det ska vara näst intill samma gäster. Och hennes anledning är för att vi ska iväg, fast vi redan har ett firande för den anledningen...

Ja men det vill vi verkligen. 

Nästintill samma gäster men hon har uteslutit sitt ex, svärfar?
    Och hon formulerar det som ett firande hon ordnar för er?
    Som nån annan skrev låter det väldigt manipulativt. Har hon svårt att träffa sitt ex?

Kör på ert firande och säkerställ att alla gäster kan komma till er. Är ju inte konstigt att ni inte hinner gå på hennes 3 dagar innan ni ska ha ett stort firande hos er(som hon dessutom kände till när hon bjöd in)

• Maymom
    Sockers skrev 2023-11-22 18:22:42 följande:

Tror inte det.. det har fungerat tidigare även om de har en kall relation.

Frågade min sambo vad han trodde. Han menade att det kan handla om att tävla med mig, att hon skulle ordna ett mycket trevligare firande än mig och vill visa upp sig och sitt hem och hur bra hon är.. och visa honom hur det "borde gå till". 

Är det anledningen borde ni ju tacka nej bara för att sätta ner foten.
    Förstår det är svårt för ni vill väl fira både med henne och sambons pappa.
Svar på tråden 2 julfiranden med samma personer?