• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (X) skrev 2025-04-21 11:16:53 följande:

Ni känner inte ens varann.
    Hon är inte intresserad av dig och du gillar henne bara för att hon är söt och snäll, nåt mer vet du inte.

Jag känner både henne och hennes identiska tvillingsyster. Om jag enbart gillade henne för hon är "söt" hade jag varit intresserad av hennes syster. Det är jag inte överhuvudtaget. Och nej, jag gillar inte henne enbart för hon är snäll också som en av hennes egenskaper. 

Jo, vi känner varandra, med det sagt vill jag öppna upp mig mer för henne. Jag vill vara hennes pojkvän och är villig att offra mycket för henne (ex fritid) som i ursprungsinlägget. Vill lägga mycket tid på att träffa henne och vara med henne. Inte med någon annan.

• anonym05swe
    fornminne skrev 2025-04-20 23:56:51 följande:
    Med tanke på att du skriver att du inget hellre vill än att bli ihop med henne, anstränger du dig väldigt lite. 
    Ska skriva med henne denna veckan. Är verkligen ett jättejobbigt läge. Känner redan dåligt samvete för den jag ej gjort för henne. Vill verkligen hamna i en relation med henne pga mina känslor för henne. För mig handlar det inte om bekräftelse heller i en relation, skulle göra allt i en relation för min framtida partner (som förhoppningsvis är henne).
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2025-04-21 11:40:38 följande:
    Du känner henne? !
    När muckar hon?
    Vad ska hon göra efter lumpen?
    Vad är hennes favoriträtt?
    Har hon pojkvän?
    Dricker hon alkohol? 
    Har hon haft pojkvän?
    Vilken tv serie gillar hon?
    Jag vet detta men varför skulle jag skriva svaret här? Är integritetskränkande. Har genom hela tråden värnat hennes integritet.
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2025-04-21 12:04:17 följande:
    Hon bode mucka snart, hur tänker du göra efter det?
    Ska bjuda ut henne som sagt när det går
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-04-21 14:05:10 följande:

Hade du varit intresserad av henne och inte en fantasi så hade du skrivit med henne ofta och om allt möjligt, högt och lågt.

Att ha ett schema där man skriver ytligt och max en gång i veckan är inget en normalfungerande kär kille skulle göra.

Har inte ett schema heller utan skriver som det kommer. Vill skriva med henne ofta. Är djupt intresserad av henne.
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-04-21 20:00:32 följande:
    Det är helt ointressant vad du vill, det som räknas är vad du faktiskt gör. 

Din första mening tolkar du på ett autistiskt sätt, skrivaren över var ironisk och menade det inte bokstavligt...
    Ja men intention spelar roll 

Jag vet att personen var ironisk men poängen är att jag inte direkt planerar alls när jag ska skriva med henne
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-04-22 00:49:51 följande:
    Du svarade inte. Hur ofta skriver du på en månad i snitt?
    vet inte
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-04-22 13:18:34 följande:
    Självklart vet du hur många gånger, men det är så få gånger att du skäms och inte vill säga. Så fort du inte vill svara så vet du plötsligt inte.
    Nej, jag vet inte
  • anonym05swe
    Anonym (Corn flakes) skrev 2025-04-22 14:41:11 följande:

Anonym Hej skrev: Det är helt ointressant vad du vill, det som räknas är vad du faktiskt gör. 

Du har ju haft intention väldigt länge nu, verkar det spela någon roll i praktiken menar du? 

Ja för intention spelar fortfarande roll. Har enbart haft de bästa intentionerna. 
  • anonym05swe

Är pga mina starka känslor det är svårare. Klart det är enklare för folk som känner lite småkänslor att fråga ut. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?