anonym05swe skrev 2025-04-02 21:14:03 följande:
Sade inte annat? Sade bara att många inte söker långsiktigt utan finns folk som "söker kortsiktigt" eller "vill bara göra något".
Inte sagt att andra inte tar dejtandet på allvar men finns oseriösa också (som kräver att killar ska betala för allt, sköta allting, fixa plats osv). Finns också folk som inte heller har ett tydligt mål för en dejt eller en relation utan som bara låter det gå utan att tänka och sen efteråt "åh nej varför pratade jag inte mer om vad jag ville göra i relationen" när de gör slut. Inte heller sagt att jag bara vet sanningen eller ens antytt det.
Ändå insisterade henne på att vi skulle vara på en restaurang efter en bio...
Du har varit nedlåtande om och om igen i tråden och ansett att det är minsann bara du som är seriös, alla andra vill bara ligga runt eller dejta modernt.
Det finns självklart alla varianter av människor men vad spelar det för roll för din situation? Det gör ingen skillnad i ditt liv eller löser något problem hos dig bara för att du kan hitta något exempel på att någon är oserös.
Skärp dig nu TS! Se din situation för vad den är och sluta hitta ursäkter eller löjliga bortförklaringar. Du har en tjej du vill dejta men du vågar inte fråga henne- där har du sanningen.
Resten- avståndet, modern dejting, skvaller mm- är enbart ursäkter som får dig att inte nå ditt mål, så släpp allt det och fokusera på det viktiga.