Inlägg från: Anonym (soppatorsk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soppatorsk)

Skulle du stanna hos en otrogen man?

Anonym (Elisa) skrev 2023-11-22 22:35:23 följande:

Om vi bara hade varit tillsmmans i 5 år så hade jag sparkat ut honom-alltså inte stannat en sekund....Eller det är vad mitt yngre jag hade gjort i alla fall....

Men om det hade hänt idag (efter 15+ år) så hade jag bara sagt, "men vad trevligt , då kan ju jag också skaffa mig en älskare"...

Hade han inte "gått med på" att jag också kunde ha någon annan vid sidan om...så hade jag sagt åt honom att flytta.

Dom som är otrogna brukar inte vilja ha/bo hos sina älskare/älskarinnor/kk n osv...annat än för sex...så jag hade nog bett han flytta dit då isåfall bara för att jävlas..😉

Exakt detta. Man kan faktiskt ändra sig med tiden.

Vad som helst som skapar lite ny gnista vore välkommet nu.
  • Anonym (soppatorsk)
    Anonym (jag) skrev 2024-01-17 20:07:53 följande:
    Ja ni fick 23 år tillsammans och du vet inte hur många andra kvinnor han var med på den tiden för du accepterade ju det.

Och visst kan väl var och en välja att acceptera vad de vill från en partner, alla sätter ju gränserna för sin relation som de vill, men är man inte ok med att ens partner har andra så är det nog bra att man inte blandar ihop förståelse med acceptans, man kan förstå vad som driver andra människors agerande utan att för den delen acceptera det.
    Det är inte lätt att förstå om man inte själv har funnit en själsfrände.

En person som är så lik dig att du vet i förväg att den andre kommer att äta de trasiga chipsen ur skålen före de hela, har svårt att sova första natten på ett nytt ställe och fortfarande påverkas av saker som hände när man var i en känslig ålder.
  • Anonym (soppatorsk)
    Anonym (jag) skrev 2024-01-18 12:38:02 följande:
    Eller så förstår man det mycket väl och har upplevt det men gör andra val än de som väljer att acceptera vad som helst från sin "själsfrände"?

Vad får dig att tro att det baaaara är människor som accepterar otrohet från sin partner som vet hur det är att ha en själsfrände? Har de nån slags monopol på den förståelsen?
    Trist ton du har, sitter du på en igelkott?

Nej, jag har inte sagt att det bara är de, jag förklarade att det kan vara svårt att inte fascineras av en sådan person om man hittar en.
Svar på tråden Skulle du stanna hos en otrogen man?