Ingennånting skrev 2023-11-23 23:34:12 följande:
Tack för fina ord. Hur går man till väga för att spärra? Blir inte det också en orostanke hos någon vårdgivare då? Att man döljer något. Jag döljer ju inget men håller inte med.
Utredningshem? Pga läkemedel man fått utskrivet med dokumenterad problematik? Vad läskigt! Men jag tänker jag har ju två skilda journaler. En från läkare där diagnoser är fastställda. Och en som skiljer sig markant från denna mödravård. Vem bestämmer vilken som är ?sann?? Så med andra ord kan man bli av med sina barn för att man är missnöjd med den vård man egentligen har rätt till att avstå. Det är rätt hemskt när man tänker efter. Jag motsäger mig att erkänna mig som missbrukare och ha mödravård som inte kränker mig eller hotar mig eller påstår dumma saker. Ush vad hemskt.
Visst kan det väcka misstankar men det är nog det enda sättet för dig att få vård, ingen vill ta emot dig nu så du har inget att förlora. Jag kan spärra min journal på 1177 kan du inte det måste du tyvärr be mottagningen att göra det. Du har rätt att spärra journalen så de kan inte neka dig att göra det.
Socialens jobb är att ta all oro på allvar finns det minsta tveksamhet till vad som är sant är utredningshem ett bra sätt att få reda på hur det ligger till. Din mottagning summerade ihop det väldigt bra, det är frivilligt under tvång. Du har rätt att neka men det får konsekvenser inte bara för din ofödda bebis utan för dina andra två barn också. Det är inte alls säkert att det går såhär illa men det bästa är att förbereda sig. Det bästa är om du kan få juridisk hjälp med hur du ska göra med urinproven exempelvis du har rätt att neka dem och få vård som exempelvis ultraljud ändå. Jag vet inte alls vad som är bäst i din situation du behöver prata med någon som vet mer.