Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Blir nekad ny Mvc.

Ingennånting skrev 2023-11-23 21:00:51 följande:

Jag har begärt få journaler från enhetschef utan svar. Jag har sagt att jag misstänker det står saker där jag inte håller med om. Jag vet att jag en gång grät för blev så upprörd, då skrev dom att jag var deppresiv. Vilket jag kanske var men inte pga missbruk och abstinens utan av påståenden som la i min mun. 

Jag har alltid fått så god vård! Från tillfället vid olyckan 2007 och framåt! Haft samma fantastiska barnmorska till mina två tidigare barn och aldrig har min medicinering klassats som riskbruk eller beroende. Det skar sig nog redan vid inskrivning då jag påtalade att jag sökt kontakt med läkare för att byta läkemedel. Då antog hon nog att jag var någon i risk då läkemedlet är narkotikaklassat. Även det läkemedel jag fått utskrivet istället vid graviditet. Men har många kvinnor i min bekantskap som fått högre doser utskrivet för exempel foglossning med samma preparat så att jag är stämplad som missbrukare är ett faktum. Tack för ditt svar! 

Kan du ta kontakt med din gamla barnmorska för att be om råd?

Vård i Sverige är frivillig. De kan ju inte hålla dig kvar mot din vilja. 
    Finns det ingen privat aktör du kan vända dig till annars?
  • Agda90
    Ingennånting skrev 2023-11-23 23:42:51 följande:

Tack för tips! Så jag skall alltså fortsätta gå på denna fruktansvärda mottagning. Är livrädd för att yttra mig om någonting. Skulle inte få för mig mer att fråga en endaste fråga för det kanske uppfattas fel. Min sambo har ju velat följa med från början men barnmorska har velat avvakta. Också en ledsam sak att tänka på då han är så glad över graviditeten men är inte välkommen än. Dock har inget handlat om själva bebis eller graviditet utan endast frågor om hur jag klarar av min abstinens och missbruk och om jag känner något för bebis i magen. Så tråkigt upplägg. Och nej; pga dom har jag ingen glädje utan bara oro och klump i magen. 

Kan sambo vara stödperson även om dom vädjar att han inte är med? Bestämmer denna frivilliga tvångsvård detta också? 

Vaddå avvakta?
    Din vård ditt beslut om vem som följer med in!

Du tar med din sambo och barnmorskan kan bara hålla truten!
    Ursäkta mina ord där men nu blev jag irriterad på barnmorskan!

Vem som följer med dig på dina besök på MVC är DITT beslut!! Ditt enbart!!
    Och pappan till barnet ska väl för sjutton ingen ifrågasätta om han vill följa med!
Svar på tråden Blir nekad ny Mvc.