• lussebullen123

    får upp hemska senarion om min kille

    Hej. Jag och min kille har varit tillsammans nu i ca 4 månader. Han har legat i lumpen sen i augusti men vi har det väldigt bra trots det då vi är med varandra varje gång han har permission och vi pratar näst intill varje dag på facetime osv. Dock har jag ett problem och måste få veta om det är jag som är galen eller om det faktiskt är normalt. Jag har alltid varit en övertänkare gällande allt och specifikt när det kommer till relationer, men ett jobbigt problem jag har är att jag ofta får upp olika senarion om min kille att han är otrogen i lumpen eller att han inte vill vara med mig längre om han inte har svarat på ett tag. Det värsta av allt är att jag tänker så pass mycket att jag tror att senariot är sant tillslut, då blir jag istället arg på honom och backar ifrån honom fastän han inte har gjort något alls. Jag kan tänka tankar som att jag ska göra slut och hämnas på honom mm och det är såå psykiskt påfrestande.. Hjälp mig vad ska jag göra? är det bara jag som tänker så här?

  • Svar på tråden får upp hemska senarion om min kille
  • zelgon

    Nä, svartsjuka är vanligt. Det finns obefogad svartsjuka, befogad svartsjuka, sjuklig svartsjuka.

    Folk är ju otrogna, inte alla men en del. Jag har varit en del i militären och visst knullas det en del. Men det är ju inte alla som är otrogna.

    Något du INTE får ha är ljudet påslaget på telefon. Sen har du ju alla polare runt dig mest hela tiden. Du är sällan ifred att pilla på telefonen för att lugna flickvännen där hemma.

    Med andra ord. Jag har inte en susning om han är trogen eller otrogen. Har han skickat signaler som antyder att han är otrogen då? Är han den typen?

  • lussebullen123

    Grejen är att han är en väldigt trogen kille, vad jag vet. Jag är hans första flickvän och han har inte mycket förflutet. Han har uttryckt att han också är orolig att jag ska göra saker här hemma men skulle aldrig göra något dumt mot honom. Men varför i hela friden får jag upp så grova senarion att jag går på dom själv och blir förbannad på han utan anledning egentligen. Sedan är jag också orolig att han bara snackar skit när han säger att han aldrig skulle göra något mot mig osv. Tycker bara att det är så jävla jobbigt att han är i lumpen då jag inte vet ett skikt av vad han gör.

  • Anonym (??)

    Du verkar ju veta hur du funkar, att du övertänker etc, så varför fattar du inte det nu också då? 

  • lussebullen123

    jag är medveten om att jag övertänker. vill egentligen bara skriva av mina tankar och känslor och se vad andra har o säga om det. Ville även se om det finns fler personer som också kan få sina senarion att bli "verklighet" och hur man ska få bort dom.

  • Tecum

    Han kanske tänker likadant om dig, att du kan träffa en massa killar när han är "inlåst" i lumpen. Du har mycket större möjlighet än han att träffa andra om du skulle vilja. Det kanske kan vara något att fundera över när du övertänker?

    Du måste jobba med din svartsjuka, oavsett om ni bor ihop eller på distans kan han bli kär, smyga med andra eller vara otrogen. Det finns inga garantier. Du säger att han verkar vara den trogna typen, gott så och var rädd om honom!

  • KimLinnefeldt
    Tecum skrev 2023-11-23 17:27:45 följande:

    Han kanske tänker likadant om dig, att du kan träffa en massa killar när han är "inlåst" i lumpen. Du har mycket större möjlighet än han att träffa andra om du skulle vilja. Det kanske kan vara något att fundera över när du övertänker?

    Du måste jobba med din svartsjuka, oavsett om ni bor ihop eller på distans kan han bli kär, smyga med andra eller vara otrogen. Det finns inga garantier. Du säger att han verkar vara den trogna typen, gott så och var rädd om honom!


    Instämmer. Du är svartsjuk, och det kan äta upp en, mentalt. Svartsjuka har inte så mycket med den andra parten att göra, det är en sjuka i själen som troligen beror på dåligt självförtroende och ett beroende av bekräftelse. Försök ta reda på hur man kan bota svartsjuka.

    Jag är inte svartsjuk, inte min kvinna heller. Det blir väldigt lugnt och trevligt.

    Jag var inte svartsjuk på mitt ex heller. Hon visade sig vara otrogen, men det hade jag ju inte kunnat hindra. Att vara svartsjuk hade bara gjort livet tråkigare. 
  • Anonym (sådär)

    Vill han vara otrogen så kommer han vara det vad du än gör eller säger. Man kan inte skydda sig mot sånt om man vill kunna ha en relation, det hör liksom till en relation att man då oxå tar risken att bli sviken.

    Enda sättet att skydda sig är att inte har några relationer alls och det är ju kanske inte så kul. Så man får helt enkelt välja mellan att leva ensam eller ha relationer med tillhörande risker.

    Det betyder iof inte att man måste vara helt blind och acceptera vad som helst, så länge allt bara finns i ditt huvud utan faktisk anledning så ligger problemet hos dig. Men om du blir misstänksam av en faktisk anledning, som tex att han beter sig suspekt, så är det en helt annan sak. 

Svar på tråden får upp hemska senarion om min kille