• Anonym (Pinsam)

Sipprar ut tysta illaluktande gaser

OBS, inget för känslig.
    Har haft problem med att jag typ alltid omedvetet släppt ut tysta fisar även innan jag fött barn. Märker det inte ens själv, men har fått kommentarer så många gånger om att det luktar illa. Ja alltså bajslukt av olika slag. Mår inte bra av det så klart. Att vara en stinkande äckelfis. Lagt om kosten efter att det urartade helt med sur lukt och väldigt äcklig avföring. Fått medicin för ibs men har inte någon intolerans mot varken laktos eller gluten. Magen mår iaf bättre utan.
    Men varför kommer fisarna hela tiden och sipprar ut. Orkar inte det mer. Att inte kunna hålla inne smygfisarna.

Att vara någon som luktar motbjudande är nog ett av det mest pinsamma socialt sett. Förnedrande helt enkelt. Pinsamma situationer. 

Finns det fler med samma problem?

• Svar på tråden Sipprar ut tysta illaluktande gaser
  • Anonym (M)

om du inte har problem med gluten eller laktos kan det vara SIBO. Diagnos brukar göras med laktulos och utandningstest. Brukar behandlas med rifaximin i 2-3 veckor. 

• Anonym (Pinsam)
    Anonym (M) skrev 2023-11-24 03:12:01 följande:

om du inte har problem med gluten eller laktos kan det vara SIBO. Diagnos brukar göras med laktulos och utandningstest. Brukar behandlas med rifaximin i 2-3 veckor. 

Okej, tack för tips! 🙏

och det här med att det hela tiden bara ?läcker? fisar kanske det gör för alla  men att mina luktar. 

har varit med om så otroligt pinsamma situationer?
  • Anonym (Ursäkta en kanske barnslig fråga men...)

Med risk att låta som på flashback... men är det så att du är en fan av analsex? Det kan vara boven bakom att det sipprar ur. Vill du inte sluta med det kanske du åtminstone kan minska med det?

Jag vet att det kan vara trevligt, men det hålet är inte avsett för detta egentligen och det tar skada av det. Inte bara när det gör ont, oaktsamhet.. utan även av försiktigt "mysande".

Ursäkta igen för detta, men jag kände att det behövde sägas och nu är det sagt. Med risken att jag blir avstängd.

• Anonym (Pinsam)
    Anonym (Ursäkta en kanske barnslig fråga men...) skrev 2023-11-24 07:08:49 följande:

Med risk att låta som på flashback... men är det så att du är en fan av analsex? Det kan vara boven bakom att det sipprar ur. Vill du inte sluta med det kanske du åtminstone kan minska med det?

Jag vet att det kan vara trevligt, men det hålet är inte avsett för detta egentligen och det tar skada av det. Inte bara när det gör ont, oaktsamhet.. utan även av försiktigt "mysande".

Ursäkta igen för detta, men jag kände att det behövde sägas och nu är det sagt. Med risken att jag blir avstängd.

Jag hatar analsex. Har provat men absolut inte min grej. 
  • Anonym (Kolfilter)

Det lär finnas underkläder med filter, som ska ta bort lukten. 

• Anonym (Pinsam)
    Anonym (Kolfilter) skrev 2023-11-24 09:14:57 följande:

Det lär finnas underkläder med filter, som ska ta bort lukten. 

Okej måste kolla upp 👍

Problemet kommer sen när jag tar av mig trosorna och ska ha sex och det sipprar upp ovälkomna pruttar. Var med om det för en vecka sen, med en relativt ny date. Vi lär ju aldrig mer ses?😔
  • Anonym (Pinsam)
    Anonym (Pinsam) skrev 2023-11-24 09:32:43 följande:
    Okej måste kolla upp 👍

Problemet kommer sen när jag tar av mig trosorna och ska ha sex och det sipprar upp ovälkomna pruttar. Var med om det för en vecka sen, med en relativt ny date. Vi lär ju aldrig mer ses?😔
    Frågetecken i slutet var inte tanken, men jo frågan är ju iofs.

vi lär aldrig mer ses!
  • Ddny

Har du fått rumpan undersökt?
    Fistel eller invärtes hemorojd som skapar täthetsproblem?
    Fistel såg jag på ett läkarprogram på tv som gav utvändig avföringslukt, invärtes hemorojd led jag själv av med följd att underkläder och byxbakar luktade skit redan dag1 de togs nytvättade, snörpades och problemet borta.

• Ddny

Tillägg efter ditt inlägg om sexprutt, fistlar kan både gå förbi ringmuskeln och mellan ändtarm->vagina om inget fel syns i anus

Svar på tråden Sipprar ut tysta illaluktande gaser