• Pixxel

Orolig över att mina barn inte ska få partners

Jag är ju kille och har varit i dina söners position i deras ålder. I den åldern jobbade/studerade jag och var ute och festade en del men jag fick aldrig ihop det med någon tjej även fast jag ville. Tjejerna valde alltid andra killar framför mig som var antingen snyggare eller coolare.

Precis innan jag flyttade hemifrån när jag var 20 hörde jag mina föräldrar prata om mig i köket över att jag aldrig haft en flickvän och det var tråkigt. Nu över 15 år senare är jag i samma situation och dom pratar förmodligen om mig nu också.

Att träffa partner idag som kille är sjukligt svårt. Nu har jag "stängt av" mina känslor helt och hållet och jag tittar varken på tjejer eller har någon sexlust. Jag mår bättre utav det.

• Pixxel
    Anonym (Du vet inte) skrev 2023-11-26 13:27:30 följande:
    Fast det fanns förmodligen tjejer i din gymnasieskola och på ditt universitet, som alltid gick för sig själva, satt ensamma i matsalen, aldrig var bjudna på några fester och inte hade någon att gå med, och bara längtade efter att någon kille skulle ta ett initiativ - för själva vågade de inte. Men DE tjejerna såg du troligen inte, för att du var fixerad vid någon söt, populär tjej vid den tidpunkten... någon som i sin tur inte brydde sig om dig. Den ensamma tjejen som var ordentlig och intellektuell och aldrig kom med i partysvängen, skulle i nio fall av tio ha blivit en bättre hustru för livet...
    Det kanske du har rätt i att det fanns. Men jag var också lite blyg på den tiden och det är ju svårt för två blyga att hitta varandra.
Svar på tråden Orolig över att mina barn inte ska få partners