• Anonym (TS)

Frågor om heminsemination

Ursäka om jag är okunnig men är helt nybörjare på det här... jag och en vän har bestämt oss för att försöka skaffa barn tillsammans men vi ligger inte med varandra. Jag är 36 och känner att min biologiska klocka börjar ticka men jag har inte träffat den rätta, båda vi vill ha barn och är överens om allt runtomkring och båda har testat oss. 

Vi provade igår, då hade han sperman i en kondom och jag tänkte dra upp den med spruta men kondomen fastnade liksom i sprutan .. Hur gör man? Kan jag bara ?tömma? kondomen inne i mig eller behöver jag spruta in det med något? Ska jag hälla upp det i en burk eller så först och sen dra upp med spruta? 
    Han tycker det är lättare med kondom än att komma direkt i en burk ,har läst att det ska gå men förstår inte riktigt hur man gör. 

Borde han försöka komma direkt i en burk istället eller kan vi få det att funka med en kondom? 

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Frågor om heminsemination
  • Anonym (M)

Kan ni inte ligga då? Bättre chans till graviditet om han sprutar i dig. Skönare också.

• Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2023-11-26 14:16:21 följande:

Kan ni inte ligga då? Bättre chans till graviditet om han sprutar i dig. Skönare också.

Jo det förstår jag men vi är inte ett par , vi tycker väldigt mycket om varandra men vi är inte attraherade av varandra på det sättet. Dessutom är jag  attraherad av kvinnor och tycker av förklarliga skäl inte att det är skönt när en man sprutar i mig.

Snälla, skulle verkligen uppskatta om ni som svarar faktiskt tipsar om hur vi ska lyckas med heminsemination (något som jag vet att många lyckas med) istället för att skriva att jag borde tvinga mig själv att ligga med någon som jag inte är sexuellt attraherad av. 
  • Anonym (Mini)

Vi gjorde som så att mannen sprutade i en burk och sen sög vi upp sperman i en spruta. Funkade klockrent och nu har vi 2 barn som kom till på första försöket.

• Anonym (TS)