Inlägg från: Anonym (jury) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jury)

Känslor i sig är inte otrohet

Nymphomania skrev 2023-11-27 15:42:38 följande:

Men för en tid sen började jag skriva med en man i USA. 4 år äldre än mig och han var lite för mycket först, jag bad honom backa. Skrev att det är ok att skriva "I wish you were mine" det är gulligt men inte ok att skriva "You're gonna be mine".

Jesus, tar du själv dina språkliga distinktioner på allvar?

Du är otrogen genom att upprätthålla denna romantiska korrespondens med amerikanen, punkt slut, inte mycket att diskutera där.
  • Anonym (jury)
    Anonym (Gift men förälskad i en annan) skrev 2023-11-27 16:06:17 följande:

Vi  hörs av på messenger flera ggr/veckan när vi inte ses på jobbet och jag har sagt till honom att hade  jag  varit yngre o singel hade han varit en jag velat träffa.

Räknas det som otrohet?

Denna replik är nog alltför osofistikerad till att räknas som annat än grov flirt. Men du har tydligen samma förmåga som TS att packa in budskap i språkliga finesser som på något sätt skulle göra det mer oskyldigt.
  • Anonym (jury)

Hur får du egentligen tag på dina amerikaner? Eller hur får dom tag på dig?

Ser dom ut som George Clooney och har ett yrke typ pilot? I så fall kanske du skall räkna med att dom egentligen är något helt annat. Kallas Catfish på amerikanska. 

Kanske lite synd att vara otrogen genom att ha en känslomässig affär med en fantasibild.

Svar på tråden Känslor i sig är inte otrohet