Liza13 skrev 2023-11-28 23:46:41 följande:
Ja du har rätt..Det beror ju HELT på vad man själv o den man är tillsammans med tycker är otrohet eller inte..
Alla ser ju olika på vad dom tycker att gränsen till otrohet går...
Tex...så tyckte min fd sambo att jag var otrogen bara jag tittade på en annan man..
Medans min nuvarande man inte tycker det är otrohet så länge man inte gör någonting fysiskt..
Jag själv tycker inte heller att det räknas som otrohet, så länge det inte blir fysiskt..
Så att vara FÖR svartsjuk, eller kontrollerande är inte heller bra..då förlorar man lätt den man tror sig bestämma över..Som min fd sambo..Jag stod inte ut med hans "kontrollbehov" och lämnade.
Oftast så har dom som blir så himla svartsjuka för att partnern bara chattar; pratar eller liknande..dåliga självkänsla och självförtroende..Och vill ha någon sorts "kontroll"
Men den kontrollen är bara en illusion, där dom lurar sig själva o tror att dom har kontroll.
När dom egentligen förlorar mer o mer kontroll för varje dag, genom att bete sig som poliser!
Fast på vilket sätt menar du att förvänta sig att ens partner ska hålla sig till EN både i sexuellt OCH romantiskt utbyte med andra är detsamma som att vara FÖR svartsjuk, kontrollbehov eller svartsjuka öht?
Och vadå "bara chattar".. menar du att chatta med en kompis om goda recept är samma sak som att chatta om hur mycket man älskar varandra och hur trevligt det skulle vara och knulla som kaniner?
Visst är att försöka agera polis meningslöst för vill en person vara otrogen så kommer personen varar det oavsett hur mycket du kontrollerar. MEN det betyder ju inte att alternativet nödvändigtvis är att man måste acceptera att ens partner gör vad som helst med andra. Det kan lika väl innebära att man helt enkelt säger att antigen håller du dig till de gränder vi BÅDA satt eller så kan du dra. Men för att det ska vara möjligt så behöver ju båda vara medvetna om vad som pågår och du tror inte att hela anledningen till att den ene undanhåller det personen gör beror JUST PÅ att personen vet att det är över gränsen?