Anonym (rationalisera mera) skrev 2023-12-04 11:30:52 följande:
Om du själv behöver skryta om dina kunskaper i psykologi så är det nog ganska troligt att de inte är så stora som du påstår, men det är ju lätt att hävda saker när man inte behöver styrka det.
Jag menar det jag skrivit, dina halmgubbar får du står för själv
Enligt ditt sätt att vinkla det så kan ingen kritisera någon utan att vara en narcissist, dvs folk kan bete sig hur narcissistiskt det vill och ingen kan kritisera det utan att själv vara narcissistisk... märkligt att du med dina ofantliga kunskaper i psykologi inte fattar hur korkat det resonemanget är.

Du menar alltså , på fullt allvar att trådstarter måste vara objektiva här på FL?
Det skulle innebära att vi fick väldigt få trådstarter här, vilket åtminstone jag tycker vore väldigt synd. I mitt förra svar avstod jag för att kommentera detta eftersom tanken på FL som ett objektivt forum är mig så främmande.
FL tillsammans med Flashback är väl något av det mest subjektiva som vi har i vårt samhälle.
Här får allas, subjektiva åsikter komma till tals.
Att skrika Halmgubbe i detta forum är lönlöst, då diskussionerna här knappast uppfyller några retoriska regler eller ens gör sken att följa dem.
Eftersom du gärna kastar in diagnoser i dina svar och inlägg så tyckte jag att du kunde få smaka lite av din egen medicin. Naturligtvis är det skillnad på att tala om ett narcissiskt beteende och att ställa en diagnos, men det är omöjligt att avgöra om vad som skrivs i en tråd här pekar på något sådant. Vad du anser vara ett narcissistiska beteenden är subjektivt utifrån den referensram du har och därmed på intet sätt en objektiv observation.
Det sista där du raljerar med mina kunskaper i ämnet är bara onödigt från din sida och tyder på en något grandios självbild.