47år singel och känner bara sorg
Är i liknande situation, brukar kunna hålla livslusten någorlunda uppe, genom att se på bra exempel som kan inspirera. Det finns ju många bra människor, som både ser bra ut och verkar vettiga som är singlar, men som inte deppar ner sig för det. Brukar också tänka på att många i förhållanden kan vara minst lika olyckliga ha lika stora eller större problem, det är inte svårt att hitta de exemplen. Brukar försöka planera något, även om det är svårt när man är ensam. Jag har planerat en skidresa i grupp nu iaf med UCPA - solovecka. Då känner jag att jag gör något iaf.
Försöker korrigera mig själv och tänka att jag överdriver och tänka att det kunde gått sämre.
Men emellanåt kommer stark sorg och ångest, som idag när jag grät på kontoret och gråter ikväll. Ser tillbaka på alla misstag och missade chanser och tillfällen som kunde ändrat allt. Hur jag schabblat bort det. Idag har jag fastnat i en situation för längesen då det var en tjej som ville ha med mig på fest, klockan var kanske 23 men minns jag avstod med motiveringen att jag hade föreläsning morgonen efter. Otroligt korkat. Hade jag följt med kanske det sociala satts igång. Sedan såg jag aldrig de mer.. så sorgligt, borta förbi..Detta gör så ont, just idag
Mest är det kanske ensamheten, mer än att träffa kärleken. Vet inte hur länge till man orkar. ständigt själv, göra saker själv. Tappar lusten. Har några vänner och bekantskaper, men det är skrämmande tunnt när man tänker på det. Mina gamla föräldrar har jag heller ingen superrelation med heller då jag känner att det i hemmet föddes en sjuk självkänsla som sabbade mycket. Det är en sorg i sig. Min pappa tycker också att vänner är oviktigt vilket är det man saknat/haft för lite av.
Det som stör mig är att jag tror att jag inte alls hade behövt haft det som det varit eller varit i denna situation, man är liksom mer kapabel och bättre än de flesta. Det var bara dumma föreställningar man hade, lurade sig själv.
Idag är det alltså stor sorg här också, kommer inte gå att sova och imorgon kommer det bli svårt fokusera på jobbet.