EpicF skrev 2023-11-28 12:21:45 följande:
Varför ska du göra det?
Du har en sjukskrivning av en läkare där det tydligt står hur länge du är sjukskriven och att du har nedsatt arbetsförmåga.
Skulle du bli inbeordrad så tar du kontakt med facket då jag är 99% säkert på att man inte kan beordra in sjukskrivna.
Men ja, din chef kan ifrågasätta din sjukskriven en en normal chef gör inte det.
Men förövrigt så kan man jobba inom vården även om man har en omlagt finger.
Det står på socialstyrelsen att man inte bör arbeta med omvårdnad om man har omläggning eller bandage. jag måste ju egentligen lägga om det hela tiden när jag tvättar händerna då. Visst vi har handskar men jag tvättar ändå händerna och spritar Flera ggr under ett pass.
i mina arbetsuppgifter ingår dusch och byte av inkontinensskydd/blöja.
jag har ju även ont, det är detta jag menar. Bör jag lägga till att jag har svårt att använda den handen med? Om du anser att man ska kunna jobba i vården med omläggning kanske min chef tycker att jag också bör kunna det. Fast jag personligen inte tycker det.
det är inte frågan om inbeordring och det kommer jag med all sannolikhet inte bli.
mer känslan av att det känns larvigt av mig att vara hemma pga detta, att jag borde förklarat att jag är mer allmänpåverkad. Fingret bultar och handen gör ont.
tycker du att jag ska maila ett till mail om det eller ringa?