Inlägg från: Anonym (On point) |Visa alla inlägg
  • Anonym (On point)

Exakt vad tillför kvinnor i relationer?

För att besvara frågan med en ny fråga
    Vad tillför männen?

Kvinnor klarar sig alldeles utmärkt på egen hand. Har man inte behov av sällskap, erotik, romantik osv så klarar sig både män och kvinnor på egen hand. 

Vill man före släktet vidare behöver mannen kvinnan medan kvinnan inte behöver en man då artificiell befruktning är tillgänglig.

Så summan av kardemumman är att mannen  behöver kvinnan för att bli far.

• Anonym (On point)

Tror att både män och kvinnor kan klara sig fint som singlar. Det enda de avstår från är fasta relationer. Det finns gott om singlar som har ett väldigt utvecklat socialt liv med både vänner och bekanta, erotiska äventyr och tillfällig romantik.

Jag tror att det handlar om man trivs med sig själv och att vara ensam

• Anonym (On point)
    Anonym (Sann Kärlek är värdefullare än guld) skrev 2023-11-29 01:13:47 följande:
    Människan är inte skapt för det du beskriver. Det är en konsekvens pga oförmåga, brist, dålig självkänsla osv och något man intalar sig för att inte gå under och för att slippa ta itu med sig själv och livet. Såvida man inte redan haft upplevelsen och vill pröva umgås med sig själv och prioritera annat. Men du kan inte övertyga mig att någon som aldrig upplevt det skulle nöja sig med en ensamtillvaro utan tvångstankar och olycka.
    Nu talar vi väl inte om att leva ett helt liv i ensamhet. Har själv erfarenhet av att plötsligt bli ensam. Det gick många år innan jag tillslut hittade någon jag ville ingå relation med. 

Levde som singel i 8 år och kom att trivas mycket bra med detta. Om jag inte tillslut mötte kärleken så hade jag säkert inte ingått i någon relation.  Människan är inte skapt för att leva i dåliga relationer. Problemet jag hade var mest omgivningens syn på singellivet. Släkt och vänner som hela tiden försökte para ihop mig med någon och kommentarer om hur syn det var att jag inte hittat någon ny.  Det verkar som om huvudsaken är att vara i en relation, och att man är kräsen om man inte hugger tag i första bästa. Jag är väldigt lycklig över att jag var kräsen och lät hjärtat bestämma.

Det är inget straff att vara singel.  Det är inget fel på dem som väljer singellivet, Man kan vara singel delar av sitt liv. Det finns de som är singlar hela livet, de ska inte behöva be om ursäkt för detta.
Svar på tråden Exakt vad tillför kvinnor i relationer?