Inlägg från: Anonym (Depp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Depp)

    Ett år senare, men inte blivit bättre

    Jag gjorde en abort den 23/11 2022. Det är  fortfarande så jobbigt, hur är det möjligt att just denna datum ska påverka mig? 
    Jag vet att jag tog rätt beslut, men varför går jag runt och undrar hur livet hade sett ut om jag valt att behålla. Jag tänker på mammalivet, könet på barnet, personligheten osv. 
    Jag är så djupt ledsen just nu. 


    Någon mer? 


     

  • Svar på tråden Ett år senare, men inte blivit bättre
  • Anonym (Depp)

    Tack för att ni svarade. 
    Känner ni att ni gjorde rätt val just då? 

  • Anonym (Depp)
    Anonym (Ja) skrev 2024-01-01 17:07:11 följande:
    Svårt att säga.
    Jag vill ju tro att det var rätt val just då, eftersom omständigheterna i mitt liv just då hade gjort det svårt att välja att behålla.

    Men ofta tänker jag att det är efterkonstruktion från min sida. Ett sätt att i efterhand försvara mitt val. Kanske hade saker löst sig och fallit på plats om jag valt att behålla.

    Får man fråga ålder på dig och vad var det för omständigheter som gjorde att du tog det beslutet? 


    I mitt fall så hade jag en partner som jag var väldigt osäker på och vår relation var rätt så ostabilt. Var mitt i mina studier och kände mig helt vilsen, så det kändes bara fel att vilja skaffa barn just då. 


    Själva abort ingreppet gick okej, men efter det så kunde jag knappt titta på mammor som gick runt med sina barnvagnar ute på stan, fick ångest och kände någon typ av sorg, svårt att förklara. 

Svar på tråden Ett år senare, men inte blivit bättre