Anonym (Svårt) skrev 2023-11-29 12:09:00 följande:
Jag vet ju att det finns en problematik som han behöver hjälp med och det va ett krav för att ens fortsätta. Nu medicineras han och påbörjar snart behandling. Men jag ar svårt att förlåta honom för vissa saker, och saker som barnen hört osv. jag förstår ju att barnen känner som de gör. Har haft en öppen diskussion med dem och de säger att de inte kommer förlåta honom även om han går behandling och att de inte känner sig helt trygga i hans närvaro. De vill inte ha honom i vårat hem och kan inte tänka sig att umgås med honom. Jag känner ju att jag måste respektera det från deras sida. Jag misstänker ju att det kommer bli tröttsamt i längden att ha en relation där barn inte alls har en plats. Där man inte ens kan sätta sig ner och ha en middag. Det kommer bli många situationer där jag kommer bli tvungen att göra val och välja bort antingen barnen eller honom och det känns ju väldigt fel i min magkänsla. Julen är ju snart här och barnen skulle aldrig kunna tänka sig att spendera den med honom.
Det är inget val, du mår inte bra av denna människan i ditt liv. Sluta skylla på barnen och stå upp för dig själv och ett liv utan någon som behandlar dig illa.
det är bra han får behandling och kanske en dag kan du förlåta honom. Men ni ÄR inte ämnade för varandra och det som hänt kommer alltid finnas där mellan er. Någon som genuint älskar dig och i grunden är vettig behandlar inte dig så respektlöst.
det känns säkert tungt nu, men det kommer bli bättre med tiden och en dag kommer du tacka dig själv för att du valde bort denna personen ur ditt liv.