Anonym (Svårt) skrev 2023-11-29 15:51:40 följande:
Vi har varit tillsammans i 2år barnen är 15 och 16. Det ligger en personlighetsstörning bakom beteendet och det börjar väll oftast med att han stör sig på något som han kanske har rätt att ta upp till diskussion men reaktionen är väldigt stor i förhållande till problemet. Det är ju främst mig han agerat ut emot och ibland skrikit väldigt fula ord och saker. Han har sagt väldigt sårande och fula saker till mig om mina barn. Vid ett par tillfällen har barnen hört honom skrika vissa saker. Han har även vid ett par tillfällen puttat mig, inte framför barnen. Vi bodde först ihop men valde att flytta isär efter ca 1år pga problematiken.Mina barn är inte på något sätt stöddiga eller otrevliga men kan ibland vara stökiga och det stör han sig på och jag tycker absolut att han har rätt att diskutera det med mig men inte ha dessa stora reaktioner. Han har även ett kontrollerande beteende så han kan bli upprörd om jag vill göra saker utan honom.Han har aldrig skrikit till mina barn direkt men i lägenheten så de hört honom.
Men HJÄLP, du ska tacka dina lyckliga stjärnor att du kommit ifrån denna person. Både för din egens och dina barns skull.