Anonym (r) skrev 2023-11-29 22:22:56 följande:
Så hur skulle du annars visa på du är den som ska tas bort? eh
Anonym (Linda) skrev 2023-11-29 22:35:03 följande:
Tycker du det är lika obehagligt att visa ID när du ska hämta ut paket, hämta mediciner på apoteket eller på systembolaget?
Det är väl självklart att du måste kunna bevisa att det är dina uppgifter som ska tas bort . Annars kan ju alla ta bort vilka uppgifter som helst på alla möjliga personer.
felicityporter skrev 2023-11-29 23:43:04 följande:
Vad förväntar du dig egentligen? Att du ska slippa legitimera dig öht?
Att uppvisa sitt legg i andra sammanhang för att visa att man är den man utger för att vara, är inte samma sak som att skicka en kopia på sin ID-Handling, där dessa kan spara kopian. Det är inte likadant som att visa sitt legg och sedan stoppa in sitt ID-kort igen. Hade man begärt att ta kort på ID-handlingen och dessa får kopia på allt, ja, då hade jag tyckt att det var obehagligt i allra högsta grad.
Jag tycker det är fräckt av Ratsit,
Hitta.se m.m att utge information om allt och ingenting, utan att man ens begärt om det. Det är bara privat företag/verksamhet, som startat det där tramset. Det är otrevligt!
Hur många skulle ens tacka ja till att vilja synas på sådana sidor, om dessa sidor frågade lov. Jag tror faktiskt att många hade betackat sig.