Inlägg från: Sunnysoda23 |Visa alla inlägg
  • Sunnysoda23

VIKTUPPGÅNG GRAVID

Hej ! 

Jag är gravid med mitt första barn och jag är livrädd för att gå upp i vikt . det skapar stor ångest och oro hos mig. Har flera panikattacker i veckan då jag tänker att jag möjligtvis kommer gå upp 10-20 kg. Känner också stark oro över att inte kommer kunna gå ner i vikt igen , panikattackerna håller i sig i 3-4 timmar per gång. Jag börjar räkna kalorier och utesluta viss mat. 

Har någon känt likadant eller någon som gått ner 15-20 kg efter graviditeten ? 

Jag väger nu 81 kg och är i vecka 7 , jag vägde 78 kg innan graviditeten. Dock har jag alltid vägt mellan 68-72 kg som max. 

HJÄLP NÅGON

• Svar på tråden VIKTUPPGÅNG GRAVID
  • Sunnysoda23

@zorrorro 

Jag har längtat efter att få barn och försökt i över 1 år , nu blev jag äntligen gravid men det slog mig också att jag kommer gå upp i vikt. Jag vet dock inte hur mycket jag kommer gå upp , att det sätter sig på magen spelar ingen roll det är övriga kroppsdelar som skrämmer mig.

Jag har aldrig varit överviktig , är 170 lång och tränar 2-3 gånger i veckan men det är en återkommande oro som jag känner flera gånger i veckan , vågar ej berätta för barnmorskan eller någon annan om detta då jag är rädd att det inte gynnar mig på något positivt sätt. 

Svar på tråden VIKTUPPGÅNG GRAVID