Detta med VAB
Börja ge flaska så du slipper ifrån amningen skulle ju vara en dellösning. Då hinner du agera kvickare, och sitter inte fast i soffan lika ofta.
Alltså, det vore inte samhällsekonomiskt försvarbart att ha två vuxna hemma på skattebetalarnas bekostnad, för att ta hand om ett barn var. Det är ju skattepengar det handlar om, det får man inte glömma - och i de flesta länder på jorden finns inget sådant alls.
Med detta sagt så förstår jag också att det är jobbigt. Man klarar ett sjukt småbarn och ett spädbarn själv i ett arbetspass på åtta timmar, om man fått sova ostört hela natten - men att göra det med svår sömnbrist är ju något helt annat.
Kan inte din man ta obetald tjänstledighet eller semesterdagar, för att hjälpa dig? Annars skulle du kunna ringa kommunen och höra om det går att få någon avlastning därifrån. När jag var barn fanns det hemsamariter, som hjälpte till i familjer där mor och/eller barn var sjuka och far måste vara på arbetet. Men jag vet inte om det finns något motsvarande idag.