• Anonym (Va?)

Lipödem påhittad sjukdom?

Jag blir nyfiken på sjukdomen lipödem. 

Förespråkarna för detta är personer som är exempelvis plastikkirurger och en annan kvinna som drar in stora pengar på att få folk att köpa hennes tjänster och produkter som kan lindra.

Det finns inga utomstående personer som talar om diagnosen förutom de med vinstintresse.

Finns denna sjukdom verkligen? 

• Svar på tråden Lipödem påhittad sjukdom?
  • EpicF

Ja, den finns och är fruktansvärd om man inte får hjälp. 

• Anonym (Ja)

Ja jag upplever det. Jag är oerhört trycköm och får väldigt lätt blåmärken. 

jag har gjort flera operationer för lipödem. 

• EpicF

Och jo, finns många utomstående människor utan vinstintresse som pratar om sjukdomen. 

• Anonym (Va?)
    EpicF skrev 2023-12-04 20:06:21 följande:

Och jo, finns många utomstående människor utan vinstintresse som pratar om sjukdomen. 

Som jobbar med detta? Vilka? 
  • EpicF
    Anonym (Va?) skrev 2023-12-04 20:45:56 följande:

Den där läkaren jobbar på en privatklinik och är kirurg. Det kan alltså finnas vinstintresse. Jag menar en helt vanlig forskare som inte ägnar sig åt kirurgi på privatägda kliniker. 

Finns många läkare som jobbar med det utan att ha något vinstintresse. Se vara på alla icke private vårdcentraler. 
  • Anonym (Jo)

Dög inte 1177-länken för dig?

• Anonym (Va?)
    EpicF skrev 2023-12-04 20:47:55 följande:
    Finns många läkare som jobbar med det utan att ha något vinstintresse. Se vara på alla icke private vårdcentraler. 

Det är inga jag ser och pratar om denna sjukdom. De som förespråkar detta har helt ett eget ekonomiskt intresse av det de pratar om. 

Det är inte många allmänläkare som vet om att denna sjukdom finns. Det som står på 1177 år från en stiftelse som finns till för att göra bättring. Men det finns stiftelser som tar han om elallergiker också. Så jag pratar om oberoende forskare som inte är intresseföreningar och liknande 

Svar på tråden Lipödem påhittad sjukdom?