• jajje

Tips!!!!

Haft stark mensvärk och tryck på urinblåsan i en månad nu och det börjar bli ohållbart, skulle helst vilja sitta på toaletten dygnet runt sånt tryck jag har på blåsan. Varit på akuten, vc 2 gånger och gjort egenremiss till gyn 2 ggr men får ingen hjälp någonstans. Håller på o bli galen, funderar på o kontakta läkare online och se om dom kan skicka remiss. 
    Är det någon som haft samma problem och hur gick ni tillväga?

• Svar på tråden Tips!!!!
  • Lynx123

Ligg på! Vad har du fått för förklaringar och/eller läkemedel? Vill inte oroa dig men har de testat dig för allvarligare saker som äggstockscancer? 

• jajje
    Lynx123 skrev 2023-12-05 12:34:09 följande:

Ligg på! Vad har du fått för förklaringar och/eller läkemedel? Vill inte oroa dig men har de testat dig för allvarligare saker som äggstockscancer? 

Kan inte vara mer på än jag är, ringde senast idag. Är redan orolig för äggstockscancer! Hur kan man kolla det menar du? Dom har tagit blodprover, känt på magen det är vad dom gjort. 
  • Lynx123

Vad har de sagt? För den typen av cancer finns det ett specifikt blodprov..vet du om de har gjort det? Man kan också göra datortomografi. Det är säkert inte det men viktigt att utesluta ändå.

• jajje
    Lynx123 skrev 2023-12-05 14:54:22 följande:

Vad har de sagt? För den typen av cancer finns det ett specifikt blodprov..vet du om de har gjort det? Man kan också göra datortomografi. Det är säkert inte det men viktigt att utesluta ändå.

Vad heter blodprovet? Dom har tagit massa blodprover men säkert inte för just den cancern, dom verkar inte oroliga bara för att dom klämde på magen och inte kände några knölar. 
  • jajje
    Lynx123 skrev 2023-12-05 14:54:22 följande:

Kollade nu och nej dom har inte tagit det provet, massa andra bara. Är så rädd för cancer. 
    Dessa prover 

• Lynx123

Det heter CA 125. Tror absolut inte att du har det men tycker samtidigt att de borde utesluta sådant i processen. Snarare kan jag tänka mig någon typ av inflammation. Det kommer bli bra men det är ju viktigt att de hittar källan till problemet.

Svar på tråden Tips!!!!