Anonym (M) skrev 2023-12-05 18:34:57 följande:
Självklart, om det aldrig har hört förut.
Herregud snacka om att förstora upp det hela. Hon kommer ju aldrig våga berätta något intimt för föräldrarna om allt ska polisanmälas. Kan ju faktiskt vara som hon säger att hon på riktigt gjort illa sig. Det är inte ovanligt att barn slår sig, lite mer ovanligt att de blir sår i underlivet men det förekommer också. Jag var 10år när jag fick ett slag med en innebandyklubba av misstag och började blöda tillfälligt.
Prata med dottern. Kan hon berätta hur det hände? På vilket sätt gjorde hon illa sig? Kan hon förklara på ett trovärdigt sätt hur det gått till eller vad som hänt?
Var det mycket blod eller var det liten mängd(några droppar eller liknande) kan mängden ha kommit från ett sår?
Kan ni titta tillsammans och se om ni kan se ett sår och bart blodet kommit ifrån?
Om det finns ett synligt sår som inte behöver sys/läggas om hade jag tagit det lugnt och pratat med henne och sett om hon håller sin historia konsekvent och inte ändrar den. Och pratat om det även i morgon och se om hon säger samma sak då. Då stämmer det mest troligt att det var en olycka och att hon faktiskt gjort illa sig av misstag/olycka.
Händer det bara 1 gång så hade jag inte gjort något av blödningen. Däremot är det återkommande vid ett till tillfälle eller att bldningke inte avtagit och de kommer mer blod och blöder även imorgon hade jag vänt mig till vårdcentralen för en kontroll.