Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

7 åringen kom hem med blod i trosan nu

Man skriver inte på familjeliv först av allt utan man tar kontakt med vc/lätt akut beroende på hur allvarligt det är för stunden och man tar också kontakt med polisen. 

Sedan kan du också fundera på att göra en orosanmälan på dig själv efter ditt agerande. 

• Anonym (M)
    Anonym (Blod) skrev 2023-12-05 18:30:25 följande:

Så du menar jag ska ringa polisen för att hon har blod i trosan? Å göra en polisanmälan?

Självklart, om det aldrig har hört förut. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mor) skrev 2023-12-05 18:39:21 följande:
    Ringer du polisen varje gång ditt barn fått ett sår? Man kan få sår på snippan av helt vardagliga saker som trädklättring eller pulkaåkning. Det har hänt både mig och mitt barn. Polisen ringer man om man tror att ett brott har begåtts, inte om ett barn gjort sig illa. 
    Om mitt barn kommer hem med blod i trasorna, rädd och inte vill prata om det som har hänt då hade jag tagit kontakt med både polisen och vc alt akuten/lätt akut. Jag hade inte frågar på familjeliv vad jag skulle göra. Hade jag gjort det först så jag hade jag även gjort en orosanmälan på mig själv. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mor) skrev 2023-12-05 18:39:21 följande:
    Ringer du polisen varje gång ditt barn fått ett sår? Man kan få sår på snippan av helt vardagliga saker som trädklättring eller pulkaåkning. Det har hänt både mig och mitt barn. Polisen ringer man om man tror att ett brott har begåtts, inte om ett barn gjort sig illa. 
    Om mitt barn kommer hem med blod i trasorna, rädd och inte vill prata om det som har hänt då hade jag tagit kontakt med både polisen och vc alt akuten/lätt akut. Jag hade inte frågar på familjeliv vad jag skulle göra. Hade jag gjort det först så jag hade jag även gjort en orosanmälan på mig själv.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mor) skrev 2023-12-05 19:02:24 följande:
    Jag kanske har missförstått, men står det inte att flickan tog med sig mamma in på toa och visade? Det är väl inte synonymt med att inte vilja prata om det? Och det är ju mamman som är panikslagen, inte barnet - som dock med stor sannolikhet snappat upp att mamman tycker att det är jättejobbigt att hon gjort sig illa på snippan. Mammans reaktion kan ha bidragit till att flickan inte vill prata om det med någon annan, men det vet jag så klart inte utan det är en spekulation. Men min erfarenhet är att barn avslöjar rätt bra när föräldrar försöker dölja känslor. 
    "Sen sa hon att vi inte fick prata med någon om det." Är precis synonymt med att inte vilja prata om det. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Em) skrev 2023-12-07 13:41:52 följande:

Slemhinnorna i snippan kan vara ganska sköra och man kan lätt blöda om man stöter emot något.  Min dotter slog i sig i en gunghäst, blödde ganska mycket och sved när hon kissade. pga att det gjorde ont så sökte vi vård och det enda rådet vi fick var att kissa i duschen och ta Alvedon om det behövdes. Min dotter tyckte att det var jättejobbigt och eftersom att jag har lärt henne att det är hennes privata del så skulle hon aldrig pratat med sina lärare om det. 

jag ser inga konstigheter med att det skulle kunna hänt i samband med pulkaåkning. 

Klart om man åker pulka i bara tunna byxor så kak det säkert hända...men det gjorde inte ts dotter och därför är historien lite mer suspekt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Olivia) skrev 2023-12-07 14:22:57 följande:

Så var läser du hur dottern var klädd?

Det hela är riktigt obehagligt att diskutera scenarion på dock vet jag att det verkligen inte hade varit omöjligt för mig som vuxen, kläder korvar sig, sömmar, ett varm barn har inte 15 lager, tunna täckbyxor.

Det som är suspekt vore magontet.

Normalt sätt så har bådd byxor och täckbyxor på sig när man åker pulka och då hade det dom hänt varit omöjligt. 
Svar på tråden 7 åringen kom hem med blod i trosan nu