• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Anonym (HoppOchFörtvivlan)

Jag glömde bort mig och råkade hjälpa till att skotta lite snö igår (drygt fyra dagar efter återföringen), nojar nu. Det var inga lyft med skyffel utan jag sköt en sådan där skopa (snösläde). Jag blev inte andfådd eller trött, snön var inte så blöt men det var nog ändå som motsvarande ett lyft. Kommer ni ihåg att tänka på det för att man inte ska lyfta hela tiden? Jag glömde totalt bort att jag kanske inte ska skotta snö. 

• Lina98

Hej på er!
    Har precis påbörjat min första IVF och tog min första spruta menopur i lördags. Vi kommer troligtvis köra icsi då min sambo både har nedsatt mängd och rörlighet

Är verkligen så mycket tankar som snurrar just nu. Funderar ena stunden på om äggen verkligen växer och så finns det en oro för överstimulering. Ska på ultraljud på fredag så förhoppningsvis blir man lite klokare då kanske😅

• LinneaWookie
    Chrystal skrev 2024-02-19 22:34:38 följande:

Hej, ny här och börjar idag ivf nr 1 :)
    Lite kort om vår resa, jag ( 30 år) och min man (48år) har varit ett par i 12 år och började utredningen för 1,5 år sedan och ikväll börjar jag stimuleringen äntligen. Efter utdragen start pga. av graves och operation av sköldkörteln i höstas. Vi har manlig faktor. Kör igång med Gonalf 125 och inbokat ultraljud på fredag. Jag har/hade amh 5,1mikrog/L (i sep 2023 när vi började utredning). Vi går oxå på ks Huddinge, började utredning på Nordic IVF men blev remitterade dit och fick ej välja. Jag har följt tråden sedan den skapades, så fint stödet och gemenskapen som finns när det denna resa annars känns som man är så ensam om. Hejar på er alla <3 

Välkommen Hjärta{#emotions_dlg.flower}Skäms
    Ja visst är det fint att känna att man inte är ensam!

Är inne på min 5e dag med Gonal-F nu och tog samtidigt första dosen av Fyremadel nu ikväll. Det gick ändå bra, minns inte hur det var sist, bara att den ena sprutan var lite mer obehaglig än den andra (pga 45 grader in i låret ist för 90 grader i magen). Jag hr diabetes typ 1 och är jättevan vid sprutor förstås men inte av den typen som Fyremadel ärDrömmer. Det var dock ingen fara. 
    UL i övermorgon för att se hur det utvecklat sig. Blir lite nervös över att ÄL ska komma för tidigt då jag hade en massa flytningar som påminde om ÄL-sekret idag (sorry för TMI) men ÄL-test visar negativt så jag hoppas det bara är alla hormoner som gör att det fuckar ur slightly.

Hoppas det går bra för alla denna vecka!
  • EFW
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-02-20 17:48:54 följande:

Jag glömde bort mig och råkade hjälpa till att skotta lite snö igår (drygt fyra dagar efter återföringen), nojar nu. Det var inga lyft med skyffel utan jag sköt en sådan där skopa (snösläde). Jag blev inte andfådd eller trött, snön var inte så blöt men det var nog ändå som motsvarande ett lyft. Kommer ni ihåg att tänka på det för att man inte ska lyfta hela tiden? Jag glömde totalt bort att jag kanske inte ska skotta snö. 

Jag har ju inte börjat med mina sprutor än så har inte fått nån information om detta. Men hade varit trist om man inte får anstränga sig då jag precis kommit igång med min träning igen 😅 Har du frågat kliniken nu i efterhand? Jag hoppas det inte är nån fara och tänker att vid en naturlig grav så tränar man ju på som vanligt ❤️
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-02-20 22:10:14 följande:
    Välkommen Hjärta{#emotions_dlg.flower}Skäms
    Ja visst är det fint att känna att man inte är ensam!

Är inne på min 5e dag med Gonal-F nu och tog samtidigt första dosen av Fyremadel nu ikväll. Det gick ändå bra, minns inte hur det var sist, bara att den ena sprutan var lite mer obehaglig än den andra (pga 45 grader in i låret ist för 90 grader i magen). Jag hr diabetes typ 1 och är jättevan vid sprutor förstås men inte av den typen som Fyremadel ärDrömmer. Det var dock ingen fara. 
    UL i övermorgon för att se hur det utvecklat sig. Blir lite nervös över att ÄL ska komma för tidigt då jag hade en massa flytningar som påminde om ÄL-sekret idag (sorry för TMI) men ÄL-test visar negativt så jag hoppas det bara är alla hormoner som gör att det fuckar ur slightly.

Hoppas det går bra för alla denna vecka!
    Tar man Fyrmadel i låret? Det lät väldigt läskig 🥺 
    Himla tur jag fått en annan sort som ska tas i magen 😅

Min tant kom äntligen på morgonen, hon skulle kommit i går 😊 Konstig känsla att längta efter mensen och känna pirr när hon äntligen dök upp 😂 Så när kliniken öppnar hänger jag på låset och hoppas få tummen upp om att börja med Gonal F i kväll. Jag ska ta hela 300 enheter, har sett vad ni andra skrivit att ni tar och inser att min dos är ganska hög 😅 Kanske är för att jag är gammal? 🤔
  • Anonym (Masa)
    EFW skrev 2024-02-21 06:55:57 följande:

Min tant kom äntligen på morgonen, hon skulle kommit i går 😊 Konstig känsla att längta efter mensen och känna pirr när hon äntligen dök upp 😂 Så när kliniken öppnar hänger jag på låset och hoppas få tummen upp om att börja med Gonal F i kväll. Jag ska ta hela 300 enheter, har sett vad ni andra skrivit att ni tar och inser att min dos är ganska hög 😅 Kanske är för att jag är gammal? 🤔

Åhh hade likadan känsla när jag fick min mens Hahah 😍 lycka till ! 

Jag gjorde mitt första IVF försök förra veckan och startade med 225 enheter. Jag är 30 år (haha vet inte om man räknas som gammal). Allt gick jättebra 😍 .

Förra året när jag skulle börja med IVF så hade dem ordinerat 125 enheter men hann aldrig börja med det då jag blev spontant gravid men slutade med tidigt missfall. 

Nu är jag på ruvardag 6 😁, lite blandade känslor men mest glad och ser framemot testdagen!

Jag fick alla mina sprutor i magen enligt det information jag har fått från Sophiahemmet. 

• Chrystal

EmmyLo  -  Jag hoppas att det går bra för dig på ditt ägglock idagHjärta

Pippisen - såg du frågade ang tider, jag tar ju gonalf de sa mellan kl20-22,  men det gick bra sa de att jag tar den 22:30, då jag tar den när jag kmr hem från jobbet de dagar jag jobbar kväll Glad

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-02-21 06:55:57 följande:

Jag tror man kan ta i både lår och mage men det stod helst i låret så jag körde på det. Min klinik sa inget alls... Eftersom jag gjort det förut så tänkte de väl att jag kom ihåg allt fast det var 5 år sedanObestämd

Och jag tar 275e Gonal-F så vi är ungefär samma. Jag är 35 år så det kanske har med ålder att göra. OklartDrömmer
  • Anonym (Mollie)

Imorgon är den officiella festdagen men har testat positivt i över en vecka redan. Är så chockad och glad ☺️
    Gjorde en färsk återföring med ett två dagar gammalt embryo den 8/2 ☺️🥳

• Anonym (Mollie)

Haha testdagen skulle det stå. Men festdag passar ju också 😁

Svar på tråden IVF/ICSI 2024