• Asplund

"Eget dop" i Göteborg

Är det någon som vet församlingar eller präster som ställer upp på enskilt dop?
    Här i Askims församling där vi bor gör de det inte.

Förhoppningsfull!!!!

• Svar på tråden "Eget dop" i Göteborg
  • honyponken

vad menar du med enskilt dop??

• Asplund

Ett dop där ens eget barn är det enda barn som döps, så att man kan bestämma psalmer och musik själv samt att det blir en egen upplevelse för just mitt barn.

• Minelli

Om du menar dop hemma, så vet jag inte riktigt.. -funderar-
    Min kusin hade namngivningsceremoni med präst eller om han var nått ombud, hemma i trädgården (stenungsund)

• Mittlillabarn

Jag har för mig att man ska kunna få det om man säger till. Du får väl ringa runt och höra...

• ninakanina

Vi hade ett eget dop i Toltorpskyrkan, Mölndal. Det var bara vår dotter som döptes och bara vår släkt o våra vänner som var med. Kyrkan är ganska liten o det passade bra eftersom vi inte var så många.
    Dopet ägde rum efter den vanlliga gudstjänsten och vi bestämde psalmer, dikter o sånger samt vem som skulle hålla barnet, hälla upp dopvattnet osv.
    Dopet blev väldigt familjärt och personligt - vi är supernöjda!

Lycka till!

• honyponken

såklart ska du kunna ha ett eget dop!!! Elina döptes i Mariakyrkan inne i centrum och det var inte ens på tal att hon skulle döpas med någon annan! men man fick välja om man ville ha dopet tillsmmans med gudstjänsten så andra fick vara med på dopet oxå (som vi inte kände) men det ville inte vi.
    jag vet att även kyrkorna här i angereds området har så att man får ha eget dop

• Morgard82

Rambergskyrkan på Hisingen
    Men jag tror att alla missionskyrkor i Gbg har "enskillda dop"

• Asplund

Tack, så mycket för all hjälp!
    Hoppas att det löser sig till slut.

Svar på tråden "Eget dop" i Göteborg