• Karl Alexander

    Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

    Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (beror på)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 00:43:54 följande:
    Du och andra resonerar annorlunda jämfört med vad man brukar göra för andra saker som inte handlar om sex. 
    Då hade jag troligen inte skrivit så mycket om på familjeliv.se.

    Det är förnedrande att jag inte får ha en åsikt om min situation eller om sex utan att du och andra snackar om ingen rättighet till sex. 
    Att jag ska acceptera vad för hjälp ni ska få av samhället. 
    I en annan tråd skriver du att män av naturliga skäl vill ha kvinnor som haft få sexpartners. Hur får du ihop det med det du skriver här om att kvinnor bör ställa upp på sex med män som annars har svårt att få sex? Om kvinnor bör ha få sexpartners blir det ju svårare för dem att dela ut sex till män som någon slags välgörenhet.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (beror på)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 22:47:20 följande:
    Och om det är en rättighet att inte ha sex, då borde väl staten sluta ge exempel preventivmedel till folk, för det är ju deras rättighet att vara utan sex?
    Preventivmedel hjälper så folk kan ha sex. 
    Preventivmedel är till för att förhindra oönskade barn och graviditeter eftersom det är kostsamt för samhället.
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (beror på) skrev 2024-01-01 10:36:15 följande:
    Om alla ska garanteras sex innebär det att några måste tvingas att ställa upp som sexpartner. Hur tänker du dig att det ska gå till utan att det begås övergrepp?
    Det går inte heller garantera att alla personer ska sänka sina krav och ha sex med fula och gamla kvinnor etc. 
    De kan neka män också när någon föreslår att man ska ha sex med såna personer. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (beror på) skrev 2024-01-01 10:51:26 följande:
    Preventivmedel är till för att förhindra oönskade barn och graviditeter eftersom det är kostsamt för samhället.
    Men det används också för att de ska kunna ha ett sexliv. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (beror på) skrev 2024-01-01 10:46:13 följande:
    I en annan tråd skriver du att män av naturliga skäl vill ha kvinnor som haft få sexpartners. Hur får du ihop det med det du skriver här om att kvinnor bör ställa upp på sex med män som annars har svårt att få sex? Om kvinnor bör ha få sexpartners blir det ju svårare för dem att dela ut sex till män som någon slags välgörenhet.
    Jag vill använda liknade argument som personer kan säga till mig i liknade situationer för att se hur folk reagerar. 
  • Fiona M
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 14:34:59 följande:
    Men det används också för att de ska kunna ha ett sexliv. 
    Vilken hjälp för att ha ett sexliv vill du ha från samhället?
  • Anonym (L)
    Fiona M skrev 2024-01-01 14:36:31 följande:
    Vilken hjälp för att ha ett sexliv vill du ha från samhället?
    Jag har frågat honom flera gånger och han har aldrig svarat.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (beror på)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 14:36:16 följande:
    Jag vill använda liknade argument som personer kan säga till mig i liknade situationer för att se hur folk reagerar. 
    Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Tycker du att det ska finnas någon slags skyldighet att tillhandahålla sex för att ingen ska bli utan?
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?