Inlägg från: Anonym (anilarak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anilarak)

Därför hatar jag feminismen

Feministiskt partipolitiskt manshat: 

Jämställdhetsskatt=mansskatt: www.svd.se/a/a086ebfd-6639-39ee-8774-2adfb867eb03/dags-infora-jamstalldhetskatt

Wikipedia:

Under 2010-talet har flera politiker och skribenter föreslagit "mansskatt". Umeå kommuns jämställdhetsutskott föreslog 2013 en "jämställdhetsskatt" som skulle innebära högre kommunalskatt för män än kvinnor.[1] Vänsterpartiet i Östergötland anslöt sig till förslaget.[8] Krönikören Gunnar Bergdahl föreslog mansskatt i en kulturartikel i Helsingborgs Dagblad 2011.[9] Ett annat förslag presenterades av ETC-redaktören Johan Ehrenberg den 5 mars 2014, under rubriken "Dags att införa mansskatt".[10] Även Sveriges Kvinnolobby[11] och skribenterna Malin Wollin och Lady Dahmer har föreslagit mansskatt.[12][13]

sv.wikipedia.org/wiki/Mansskatt

Ett litet axplock.

Anton Schröder och Kerstin Högberg minns när de gick i åttonde klass. Under en period var killarna inte tillåtna att gå tillsammans i grupp i skolan, för att det kunde upplevas som hotfullt av tjejerna.

Det var helt bisarrt. Vi hade en engelsk­lärare där all undervisning handlade om att män förtrycker kvinnor. Vi var 14 år och kände att det var vi som var de skyldiga, säger Anton.

https://www.svd.se/a/JQlgKj/anton-18-manshat-har-blivit-normaliserat-pa-tiktok

Jag hatar inte män, tvärtom. Men det är så otroligt skönt att höra Valerie Solanas brista ut i sina tirader av manshat. kulturdelen.blogspot.com/2008/12/drmfakulteten-av-sara-stridsberg.html

• Anonym (anilarak)
    Anonym (J) skrev 2023-12-07 10:45:37 följande:
    Det här var en enkätundersökning till ungdomar som har undetkänts eftersom den ger en snedvriden bild. Hur tror du att alla traffickingoffer skulle kunna nås av en enkät, de kan i många fall inte ens svenska och lever gömda. Det polisen som arbetar med prostitution ser är att i princip samtliga är kvinnor. Så den där kan du glömma.

Och ang din andra länk: det där gällde tiggeri. Det står i artikeln att trafficking flr sexuella ändamål fortfarande utgörs av majoritet kvinnor.
    Det står att kvinnor är lika mycket offer för det som tidigare, det står inget om fler. Gällande tiggeri är majoriteten män. Den totala andelen utsatt för människohandel var män. Hur underdelningen såg ut framgick inte.
  • Anonym (anilarak)
    Anonym (J) skrev 2023-12-07 10:56:10 följande:
    Det är välkänt att de flesta i trafficking för sexuella ändamål är kvinnor. Det finns ingen större efterfrågan på män eftersom kvinnor oftast inte köper sex, det är mest gaymän. 
    Eftersom det var länkens innehåll du tog upp höll jag mig till den och vad som står där. Fler män utgör totala andelen offer för människohandel.
Svar på tråden Därför hatar jag feminismen