Därför hatar jag feminismen
Överhuvudtaget så är inte kvinnors historia av att vara förtryckta en "legitim" anledning att ge igen på männen och vända på steken.
Så många som pratar om hur upplysta vi "borde vara" år 20XX, då borde vi väl vara så pass upplysta att vi även lägger ned det där med att hämnas för historiska oförrätter. Sedan har inte alla kvinnor varit så förtryckta och haft det så jävligt som det ofta påstås. Att behöva vara hemmafru ses generellt på av feminismen idag som cementerade och förlegade könsroller, samtidigt som det finns kvinnor än idag som VILL vara hemmafruar och samtidigt som det innebar att de hade så mycket lättare uppgifter än mannen och kunde tillåta sig att koppla av och vila lite när de kände för det. Mannen fick vila och koppla av först efter en hård dags slit på jobbet/ på lantbruket.
Dessutom, de kvinnor som gnäller mest på män och som aldrig blir nöjda. är ofta de som varit MINST utsatta för orättvisor eller mäns förtryck/ övergrepp, dvs kvinnor som är bortskämda och höjer ribban för att de kan och får göra det. Hade dessa kvinnor verkligen varit utsatta så hade de inte varit så aggressiva och fördömande, eftersom kvinnor som varit utsatta oftast vet mer än väl att det finns bra och fina män.
Det är ju det man menar med "dubbel arbete". Det förväntas att både arbeta och sköta hem och barn. Och det är ju inte helt rättvist va? Sen finns det kvinnor som med stor gjädje, är hemma enbart med barn. Och är hemmafruar. Då är det väl inga problem att ta hand om det. Även om jag själv, som man. Om jag hade varit pappa. Hade jag ju ändå varit intresserad av att engagera mig i mina barn.
Det är inget fel med något dera, det finns kvinnor som inte vill ha man och barn eller vara hemmafruar. Och det finns kvinnor som älskar det. Samma med män. Det finns inget "rätt" sätt att leva på. Efersom vi alla har eget ansvar och frihet att leva det liv vi själva vill. Vill man annat, kan man flytta till länder som sysslar med förtryck. Alla har rätt, att leva det livet det själva vill.