• Anonym (Tunnbrödsrulle)

Incel och INTE kvinnohatare!!

Ja, jag är incel och hatar inte kvinnor.
    Men har alltid haft svårt att få till de med kvinnor även om de bara innebär dejt.
    Har inte lyckats få en dejt sedan 2015 och funderar nu när jag är 45 år att de är rätt sent i livet och funderar på en vasektomi, men hoppas också finna något som sänker min sexlust som tyvärr är för hög och vara hemma och "skaka draken" räcker inte, testat varierande sexleksaker och tyvärr håller dom inte länge..
    Så tar gärna emot tips på hur jag ska göra för att rejält sänka min sexlust.

^^Vi håller helst god ton i denna tråd och inga påhopp, eller andra elaka kommentarer av någon form. Tack^^

• Svar på tråden Incel och INTE kvinnohatare!!
  • Anonym (Nea)

Vill börja med att säga att jag önskar dig all lycka och framgång i sökandet efter sex eller något som hjälper dig i nuläget. 

Men tänk på att ordet incel är en beteckning på en kvinnohatande subkultur. Det låter med andra ord som att du inte är en incel, utan en man som saknar sex. 

För jag gissar att du inte känner igen dig i det här: 
    The subculture is often characterized by deep resentment, hatred, hostility, sexual objectification, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, blaming of women and the sexually successful for their situation (which is often seen as predetermined due to biological determinismevolutionary genetics or a rigged game), a sense of futility and nihilismrape culture, and the endorsement of sexual and nonsexual violence against women and sexually active people.

Anonym (Nea) skrev 2023-12-07 15:06:25 följande:

Vill börja med att säga att jag önskar dig all lycka och framgång i sökandet efter sex eller något som hjälper dig i nuläget. 

Men tänk på att ordet incel är en beteckning på en kvinnohatande subkultur. Det låter med andra ord som att du inte är en incel, utan en man som saknar sex. 

För jag gissar att du inte känner igen dig i det här: 
    The subculture is often characterized by deep resentment, hatred, hostility, sexual objectification, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, blaming of women and the sexually successful for their situation (which is often seen as predetermined due to biological determinismevolutionary genetics or a rigged game), a sense of futility and nihilismrape culture, and the endorsement of sexual and nonsexual violence against women and sexually active people.

Den kan i vissa fall ta sig uttryck i kvinnohat och har utgjort motiv till terrorism, MEN det är mer vanligt att diskussionen på forumen handlar om svårigheter att skapa sexuella relationer.
  • beli
    Anonym (Tunnbrödsrulle) skrev 2023-12-07 15:27:00 följande:
    Den kan i vissa fall ta sig uttryck i kvinnohat och har utgjort motiv till terrorism, MEN det är mer vanligt att diskussionen på forumen handlar om svårigheter att skapa sexuella relationer.
    Har du alltså hatat kvinnor och begått terrorism??
  • KimLinnefeldt

Vasektomi sänker inte sexlusten, det innebär bara att sädesledarna klipps av. Du får fortfarande sprutorgasm, men utan spermier. 

Och så tror jag att det finns bättre sätt att hitta en kvinna än att dejta. Möjligen nätdejting, där utbudet är större. 

Istället rekommenderar jag att gå in i ett socialt sammanhang där det finns kvinnor. Exempelvis studiecirkel, sångkör, politiskt parti eller annat föreningsaktivt. 

Om du vill sänka sexlusten så vet jag inget annat sätt än att försöka sluta tänka på sex, jaga bort sådana tankar och ersätta dem med andra tankar. Om man inte göder sin sexlust så minskar den, kanske helt.

• Anonym (L)

Om du är en sjysst man som inte hatar kvinnor och inte på minsta sätt anser att kvinnor har skuld till dina misslyckanden så ska du absolut inte kalla dig för incel. Det kommer bara att leda till grava missförstånd.

beli skrev 2023-12-07 15:39:33 följande:
    Har du alltså hatat kvinnor och begått terrorism??
    Nej de har jag inte gjort/ gör inte de fortfarande heller..
    Jag ligger i den andra delen.. -> MEN det är mer vanligt att diskussionen på forumen handlar om svårigheter att skapa sexuella relationer.

KimLinnefeldt skrev 2023-12-07 15:55:53 följande:

Vasektomi sänker inte sexlusten, det innebär bara att sädesledarna klipps av. Du får fortfarande sprutorgasm, men utan spermier. 

Och så tror jag att det finns bättre sätt att hitta en kvinna än att dejta. Möjligen nätdejting, där utbudet är större. 

Istället rekommenderar jag att gå in i ett socialt sammanhang där det finns kvinnor. Exempelvis studiecirkel, sångkör, politiskt parti eller annat föreningsaktivt. 

Om du vill sänka sexlusten så vet jag inget annat sätt än att försöka sluta tänka på sex, jaga bort sådana tankar och ersätta dem med andra tankar. Om man inte göder sin sexlust så minskar den, kanske helt.

Nej, de vet jag.
    Testar de mesta jag hittar men kanske en läkare kan ge bra tips och råd..?
    Anonym (L) skrev 2023-12-07 16:06:21 följande:

Om du är en sjysst man som inte hatar kvinnor och inte på minsta sätt anser att kvinnor har skuld till dina misslyckanden så ska du absolut inte kalla dig för incel. Det kommer bara att leda till grava missförstånd.

Jag skuldbelägger ingen faktiskt, ibland kan jag ha hjärnspöken som funderar ibland på hur in i helvete  kan jag inte ens ha kunnat fixa en usel dejt på nu 8 år, snart inne på 9:e.
  • Anonym (L)
    Anonym (Tunnbrödsrulle) skrev 2023-12-07 16:10:07 följande:
    Jag skuldbelägger ingen faktiskt, ibland kan jag ha hjärnspöken som funderar ibland på hur in i helvete  kan jag inte ens ha kunnat fixa en usel dejt på nu 8 år, snart inne på 9:e.
    Då är du ingen incel. Själv har jag försökt i 14 år utan att lyckas få till det, har haft några dejter men det har aldrig blivit mer än en dejt med varje tjej. Det blir lätt hjärnspöken men de tenderar bara att försvåra det hela.
  • 567890

1. Har du vänner som du umgås med?
    2. Har du ett jobb som du trivs med?
    3. Har du intressen där du träffar andra människor?

• Anonym (Nea)
    Anonym (Tunnbrödsrulle) skrev 2023-12-07 16:06:59 följande:
    Nej de har jag inte gjort/ gör inte de fortfarande heller..
    Jag ligger i den andra delen.. -> MEN det är mer vanligt att diskussionen på forumen handlar om svårigheter att skapa sexuella relationer.
    Då är du ingen incel. Det kan bli väldigt fel om du kallar dig det. Incel-rörelsen är samhällsfarlig. 
    567890 skrev 2023-12-07 16:14:46 följande:

1. Har du vänner som du umgås med?
    2. Har du ett jobb som du trivs med?
    3. Har du intressen där du träffar andra människor?

1. Ja. Dock är alla upptagna och ingen av dom har många singelvänner.
    Och av dom singeltjejer dom är vän med är dom tyvärr lesbiska.
    2. Trivs äckligt bra på mitt jobb, efter en arbetsdag är jag inte ens tvärslut i kroppen.
    3. Ja, är på gym 4 dagar i veckan, alltid annars ute på marknader osv.
  • Postman
    KimLinnefeldt skrev 2023-12-07 15:55:53 följande:

Det där med sociala sammanhang är jag tveksam till. Tveksamt till om damerna som är engagerade är så förtjusta om män strömmar till endast för att ragga. Jag tror det kan bli lite tokfel då. 
  • Postman

Har du inga damer i din närhet som du bjuda ut, gå på promenad med, gå på bio med, gå ut och äta med. Jag tänker mig att du går ut med/träffar en dam/partner förutsättningslöst, inte just för att dejta eller ragga utan endast för att det är en dam/partner som du vill lära känna mer.

Postman skrev 2023-12-07 16:30:09 följande:

Har du inga damer i din närhet som du bjuda ut, gå på promenad med, gå på bio med, gå ut och äta med. Jag tänker mig att du går ut med/träffar en dam/partner förutsättningslöst, inte just för att dejta eller ragga utan endast för att det är en dam/partner som du vill lära känna mer.

Dessvärre inte.
  • Tecum

Har du provat med nätdejting, att bara skriva till kvinnor även om du inte är jätteintresserad från början? Och sen bjuda ut dem på något? Du är ju bra på att uttrycka dig i skrift och även om det inte blir något är det bra träning, att umgås med och lyssna på kvinnor.

Tecum skrev 2023-12-07 17:45:10 följande:

Har du provat med nätdejting, att bara skriva till kvinnor även om du inte är jätteintresserad från början? Och sen bjuda ut dem på något? Du är ju bra på att uttrycka dig i skrift och även om det inte blir något är det bra träning, att umgås med och lyssna på kvinnor.

Jag anser mig vara en bra lyssnare, men tyvärr kan jag inte gå på dejter då jag aldrig får svar på inskickade meddelanden.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Tunnbrödsrulle) skrev 2023-12-07 14:59:06 följande:
    Incel och INTE kvinnohatare!!

Ja, jag är incel och hatar inte kvinnor.
    Men har alltid haft svårt att få till de med kvinnor även om de bara innebär dejt.
    Har inte lyckats få en dejt sedan 2015 och funderar nu när jag är 45 år att de är rätt sent i livet och funderar på en vasektomi, men hoppas också finna något som sänker min sexlust som tyvärr är för hög och vara hemma och "skaka draken" räcker inte, testat varierande sexleksaker och tyvärr håller dom inte länge..
    Så tar gärna emot tips på hur jag ska göra för att rejält sänka min sexlust.

^^Vi håller helst god ton i denna tråd och inga påhopp, eller andra elaka kommentarer av någon form. Tack^^

Hej. Jag är året äldre än dig och och är väl att betraktas som incel också. Jag har aldrig varit i närheten av en träff och jag gav upp alla försök att hitta en livskamrat vid 40. Jag är helt enkelt för ful för att en kvinna ska finna mig attraktiv. Det fick jag bekräftat med all tydlighet då vid 40. Ödet får avgöra om jag träffar någon eller ej.

Jag har också en hög sexlust, men inte värre än att jag kan kontrollera den. Jag tänker på annat eller håller mig sysselsatt med något. Jag vet inte om mitt tips har något värde för dig, men du ville ha tips. Hoppas att det var till någon hjälp.
Svar på tråden Incel och INTE kvinnohatare!!