Förlorad son
TS, du kommer inte kalla mitt inlägg ?insiktsfullt? och du kommer t o m tycka att jag är elak men någon måste berätta för dig... Du är helt fel ute med din syn på saker o ting; faktisk är det enda jag tänker efter att ha läst alla dina inlägg att du lider av (förmodligen covert) narcissism.
Du är ett extremt offer och blandar ihop samtliga oförrätter som någonsin gjorts mot dig samtidigt som du har en genomgående grandios tendens: Det var DU som födde barnen och offrade ALLT för dem helt utan hjälp (fast bara varannan vecka visade det sig sen). Du skjutsade, du bjöd på middag, dina barn blev framgångsrika (uppenbarligen är yttre faktorer viktiga för dig?) och därför är det minsta du kan kräva att få tillbaka i detta nollsummespel att du ska vara viktig nu också.
Men istället tar de avstånd, de mäktar inte med dig, och vad värre är; de bjuder in ditt ex (som varit otrogen medan din mamma var döende) och vad värre är; hans nya får nu vara låtsasfarmor! Hör o häpna, att de KAN TILLÅTA SIG DETTA, vilken total förnedring. De måste vara avundsjuka! Nej.
Jag förstår att allt detta som händer går illa ihop med din sköra självkänsla. Att du HAR RÄTT att nu få tillbaka av allt du gett, och vill de inte ge dig det så kan det vara så, ?INGA FLER BARNBARN TILL MIG TACK!?. Men sanningen är att det med all sannolikhet inte är fel på alla de människor du omtalar. De vill dig inte illa, de orkar helt enkelt inte med ditt beteende eller så sprider du på annat sätt dålig energi. Jag är ledsen TS men detta är enda logiska förklaringen till din situation.
Gör dig själv en tjänst och jobba med dig själv, hela ditt trauma som förmodligen går way back. Och gör sen något för andra utan att förvänta dig något alls i retur. Du blir bara viktig och älskad om du kan sätta andras behov över dina egna och det är tyvärr inte vad jag läser här?