• EnAnonumius

Stör ihjäl mig på min slarviga sambo!

Anonym (Urk) skrev 2023-12-09 07:13:51 följande:
    Endast för att mitt barn ska få ett helsyskon.
    Du väljer din egoistiska önskan (om ett helsyskon) före barnens hälsa, säkerhet och bra föräldraskap?

Alltså så som du väljer att prioritera så borde du ju egentligen inte ha några barn alls.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-09 07:51:57 följande:
    Att vilja ge sitt barn  ett helsyskon eller ett halvsyskon som känns som helsyskon är att ge barnet stora möjligheter till hälsa, trygghet och säkerhet.
    Och du läser som en kratta ser jag. Skiter i att jag svara i kontext med vad TS skriver i sin trådstart, som lök på laxen.
    Jag har inte med ett ord sagt att att ett helsyskon är fel eller vad ett helsyskon KAN göra.
    Jag svarade i analogt med vad TS skrev, som du så skickligt valde att förbise. 

Men du verkar ju vara som TS skiter i omständigheter runt barnet.
    Bättre att skaffa barn med en skitstövel, så länge man får ett helsyskon? Helsyskonet får fixa "tryggheten, möjligheterna och hälsan", då pappan är ju en skitstövel är det det du menar?.... 🙄

• EnAnonumius
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-09 08:04:43 följande:
    Jag är ju en bra förälder, så jag är trygg med mig själv. 
    Är du verkligen en bra förälder som vill skaffa ett barn till med en sådan som din lågvattenmärke till  man som sambo (jag basera på dina beskrivningar av honom nu du)?

Ja verkligen bra förälder... 🙄

• EnAnonumius
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-09 08:29:01 följande:
    Vi tolkar TS olika. Du tolkar henne egoistisk jag tolkar henne att hon nånstans vill sitt nuvarande barn väl.
    Tolkar vi TS olika? No Shit Sherlock, hur kom du fram till det uppenbara?

Ja jag anser att det är egoistiskt av TS att skaffa ett barn till med en man som hon har så mycket agg för? Hur anser du att hon vill barnet väl med sådan omständigheter?
  • EnAnonumius
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-09 09:45:15 följande:
    Du låter så sur på mig.
    Skarp sarkasm, måste inte ha med "surhet" att göra.

Fast jag skall ju ge dig beröm, du verkar ha en stor gåva för att poängtera ut de totala uppenbara sakerna, i detta fall olika åsikter, som alla kan se när de läser.
    Hon tror kanske att det finns fördelar för barnen med att barnen har samma föräldrar även om föräldrarnas situation är bajs. Då är man ju inte egoistisk.
    På vilket sätt är man inte egoistisk när man skaffar barn i en situation som TS befinner sig i?

Du valde att skita att förklara det för att <fyll i valfri (bort)förklaring här>.
    Så tänkte jag i många år innan jag förstod att det inte behövde vara så. 
    Jaha vad bra för dig då.
    Du har en gåva för att poängtera ut det uppenbara, som alla kan se..

Men du är mycket dålig på att förklara, det verkar va uppenbar överkurs och svåröverkomligt för dig.

Du kommer ju bara med påstående stakade på varandra utan några argument/förklaringar bakom.
  • EnAnonumius
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-09 12:13:36 följande:
    Orkar inte läsa igenom meddelandena igen men hoppas jag inte retar upp dig om jag igen påstår att TS inte är egoistisk enbart för hon vill ha ett helsyskon till sin unge trots omständigheterna hon beskriver.
    Så var det dags igen med dina sedvanliga personpåhopp.
    Kan du inte skriva ordentligt utan att hålla på att komma med en massa trams som "hoppas att jag inte retar upp dig", eller "du verkar ju vara surt på mig". Det orkar du tydligen att komma med, än att orka att läsa och svara ordentligt.
    Det verkar ju vara viktigare för dig att hålla på med sådan kommentarer för dig än att försöka förklara varför du inte anser att TS är egoistisk.

Kan du svar nu utan att tramsa in med en massa ov9idkommande kommentarer.
  • EnAnonumius
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-09 11:22:28 följande:
    Pappan är ju ingen idiot. Han har ju massa fina sidor har hon ju sagt .
    En jämförelse:

Skulle du försvara TS med samma energi, om det hade handlat om misshandel av henne  och hon gå valt att stanna kvar för att "han har ju så många fina sidor annars"?

Om inte..
    Kan du då förklara  varföre barn förtjänar en dålig pappa (behöver ej handla om misshandel av barnen) för att "pappan" har ju sååå många bra sidor annars, men en kvinna skall då lämna den misshandlade mannen även om mannen har så många bra sidor?

• EnAnonumius
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-09 23:36:35 följande:
    Jag har redan svarat dig.
    Du har knappast förklarat även om man frågat efter förklaring, utan bara enbart kommit med påståenden. Kryddat påståenden med ovidkommande personpåhopp. Det är vad dina  kommentarer till mig.

"Det behöver inte bli dåligt" är knappast en förklaring, utan ett påstående.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hamb) skrev 2023-12-09 12:55:01 följande:

TS - fatta iaf inga beslut NU. Du är relativt nyförlöst och har fortfarande hormoner. Försök att vänta tills sonen blir tre år iaf. 

Om inte det går, vänta lite längre. Tänk på att pappan är nybliven pappa och inte kanske har samma instinkter som du vad gäller barnsäkerhet etc. Och att ni har ett jättelitet barn fortfarande.

Tänk också på att känslor inte är permanenta. Du och pappan kanske hittar tillbaka till varandra.

Till alla som svarar TS, tänk på att hon är nyförlöst och troligen ammar och har sömnbrist. Man tänker inte kristallklart då.

KRAM TS!

Sedan när räknades man som "nyförlöst" när barnet är 6månader?

Utdrag ur TS:

"Vi har en son på 6 månader och jag litar inte på att min sambo har full koll på honom vilket gör att jag aldrig kan släppa kontrollen."
    (slut citat)
Svar på tråden Stör ihjäl mig på min slarviga sambo!