Inlägg från: Anonym (Trixan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trixan)

Stör ihjäl mig på min slarviga sambo!

EnAnonumius skrev 2023-12-09 07:31:53 följande:
    Du väljer din egoistiska önskan (om ett helsyskon) före barnens hälsa, säkerhet och bra föräldraskap?

Alltså så som du väljer att prioritera så borde du ju egentligen inte ha några barn alls.
    Att vilja ge sitt barn  ett helsyskon eller ett halvsyskon som känns som helsyskon är att ge barnet stora möjligheter till hälsa, trygghet och säkerhet.
  • Anonym (Trixan)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-09 06:39:22 följande:
    Stör ihjäl mig på min slarviga sambo!

Kortfattat; min sambo är jättebra på så många sätt men han är sjukt slarvig och glömsk.
    Det går så långt att jag retar mig varje dag, och ser inte det positiva längre.
    Vi har en son på 6 månader och jag litar inte på att min sambo har full koll på honom vilket gör att jag aldrig kan släppa kontrollen.

Han ser heller inga risker med nånting, igår kom han hem med en liten leksaksbil som det stod 3+ på, små däck osv. Det är ju lämplig leksak för en 6 månaders?! Han har liksom ingen koll eller tycker att nåt är viktigt, men han själv tycker att han är 110% ordningssam och glömmer aldrig nåt osv. Alltså jag vet inte vad jag ska göra, noll kärlek kvar. 

Grejen är att jag inte kan lämna heller för vi äger en stor gård där jag vill att mina barn ska växa upp, och vill ha ett helsyskon. Fyller snart 37 så lämnar jag så kommer jag inte hinna få fler barn. 

Klart du kan släppa kontrollen. Det har inget med honom att göra.

Tycker det där med att skaffa ett till helsyskon låter som en bra ide så länge du låter pappan veta  hur du känner kring er relation och att du bara vill ha barn med honom igen är för att den första ungen ska få ett helsyskon.

Det där med gården låter helknepigt. Ska gården kompensera för att de får växa upp med föräldrar i en toxic relation?? 
  • Anonym (Trixan)
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-09 08:04:43 följande:
    Jag är ju en bra förälder, så jag är trygg med mig själv. 
    Du är trygg med dig själv men kan inte släppa kontrollen gör att din min köpt hem en leksak med för små hjul? 
  • Anonym (Trixan)
    EnAnonumius skrev 2023-12-09 08:13:08 följande:
    Och du läser som en kratta ser jag. Skiter i att jag svara i kontext med vad TS skriver i sin trådstart, som lök på laxen.
    Jag har inte med ett ord sagt att att ett helsyskon är fel eller vad ett helsyskon KAN göra.
    Jag svarade i analogt med vad TS skrev, som du så skickligt valde att förbise. 

Men du verkar ju vara som TS skiter i omständigheter runt barnet.
    Bättre att skaffa barn med en skitstövel, så länge man får ett helsyskon? Helsyskonet får fixa "tryggheten, möjligheterna och hälsan", då pappan är ju en skitstövel är det det du menar?.... 🙄
    Vi tolkar TS olika. Du tolkar henne egoistisk jag tolkar henne att hon nånstans vill sitt nuvarande barn väl.
  • Anonym (Trixan)
    EnAnonumius skrev 2023-12-09 09:29:00 följande:
    Tolkar vi TS olika? No Shit Sherlock, hur kom du fram till det uppenbara?

Ja jag anser att det är egoistiskt av TS att skaffa ett barn till med en man som hon har så mycket agg för? Hur anser du att hon vill barnet väl med sådan omständigheter?
    Du låter så sur på mig.

Hon tror kanske att det finns fördelar för barnen med att barnen har samma föräldrar även om föräldrarnas situation är bajs. Då är man ju inte egoistisk.

Så tänkte jag i många år innan jag förstod att det inte behövde vara så. 
  • Anonym (Trixan)
    Anonym (Been there) skrev 2023-12-09 09:49:52 följande:

Har själv varit i din sits fast utan barn.

Det är dessvärre så enkelt att säger man till någon om saker flera gånger och poängterar hur viktigt det är för en och personen ändå inte ändras - då kan den inte det för den vill inte, den vill inte göra den ansträngningen. Helt enkelt, tyvärr. 

Då landar det på dig, kan du leva med det? Är det något du kan stå ut med och acceptera på bekostnad av ditt eget välmående? Väger resterande grejer upp för det du är missnöjd med? 

Om inte - lämna. 

Sorgligt nog är det så enkelt, med eller utan barn. Vill en människa lyssna och vara sin partner till lags kommer den vara detta efter iallafall tredje gången man lyfter problemet. 

Stämmer inte alltid. Jag älskar min man och försöker möta upp hans behov så mycket det bara går. 

Jag har nu, för att jag älskar honom, börjat lägga stor vikt vid dessa saker....1. plocka i ordning i de utrymmen vi delar, på det sätt han önskar. 2. Torkar alltid av diskbänk och diskhov supernoga. 3. Diska undan och fixa i köket när han tycker det är viktigt. (Alltså inte när jag tycker det är ok, den tid jag har mest ork, lite senare på kvällen) ....Ja men jag skulle kunna fortsätta hur lång lista som helst....

Det duger aldrig, räcker aldrig till. Blickarna och fnysandet fortsätter. Och den ständiga påminnelsen om att han är mer vuxen än jag.
  • Anonym (Trixan)
    Anonym (Idiot) skrev 2023-12-09 10:20:22 följande:

NEJ man är inte en bra förälder om man stannar bara för att ge sitt barn ett helsyskon. Så jävla ego utan en tanke på hur det blir för ditt barn som har en idiot till pappa!!

Läs på. Barn behöver BÅDA sina föräldrar. Fan va trött man blir på kvinnor som dig TS. 

Pappan är ju ingen idiot. Han har ju massa fina sidor har hon ju sagt .
  • Anonym (Trixan)
    EnAnonumius skrev 2023-12-09 11:25:36 följande:
    Skarp sarkasm, måste inte ha med "surhet" att göra.

Fast jag skall ju ge dig beröm, du verkar ha en stor gåva för att poängtera ut de totala uppenbara sakerna, i detta fall olika åsikter, som alla kan se när de läser.
    Anonym (Trixan) skrev 2023-12-09 09:45:15 följande:
    Hon tror kanske att det finns fördelar för barnen med att barnen har samma föräldrar även om föräldrarnas situation är bajs. Då är man ju inte egoistisk.
    På vilket sätt är man inte egoistisk när man skaffar barn i en situation som TS befinner sig i?

Du valde att skita att förklara det för att <fyll i valfri (bort)förklaring här>.Jaha vad bra för dig då.
    Du har en gåva för att poängtera ut det uppenbara, som alla kan se..

Men du är mycket dålig på att förklara, det verkar va uppenbar överkurs och svåröverkomligt för dig.

Du kommer ju bara med påstående stakade på varandra utan några argument/förklaringar bakom.
    Ok, fel av mig. Du är skarpt sarkastisk mot mig 

Personligen tycker jag alla människor är egoistiska, förvirrade eller tillfälligt blinda när de väljer att skaffa barn. 

Orkar inte läsa igenom meddelandena igen men hoppas jag inte retar upp dig om jag igen påstår att TS inte är egoistisk enbart för hon vill ha ett helsyskon till sin unge trots omständigheterna hon beskriver.
  • Anonym (Trixan)
    EnAnonumius skrev 2023-12-09 14:35:16 följande:
    Så var det dags igen med dina sedvanliga personpåhopp.
    Kan du inte skriva ordentligt utan att hålla på att komma med en massa trams som "hoppas att jag inte retar upp dig", eller "du verkar ju vara surt på mig". Det orkar du tydligen att komma med, än att orka att läsa och svara ordentligt.
    Det verkar ju vara viktigare för dig att hålla på med sådan kommentarer för dig än att försöka förklara varför du inte anser att TS är egoistisk.

Kan du svar nu utan att tramsa in med en massa ov9idkommande kommentarer.
    Jag har redan svarat dig.
Svar på tråden Stör ihjäl mig på min slarviga sambo!