• Anonym (T)

Hur gör jag? Råd?

Det här kan vara helt fel forum till att be om råd i men jag gör ett försök ändå...
    Jag drar det lite kort: jag har en sambo sen snart 6 år tillbaka. Vi ska ha vårat första barn i mars.
    För ca 3 veckor sen gjorde jag det idiotiska misstaget att sätta på en annan, en kvinna vi båda känner.
    Enda förklaringen jag kan ge min sambo är att båda var packad. Det ursäktar inget men jag kan ärligt säga att det aldrig hänt om vi varit nykter.
    Min sambo blev helt förstörd, skrek och grät tills jag tog bilen och åkte. Det här var förra veckan och för närvarande bor jag hos brorsan.
    Jag har ringt, skickat sms men antingen svarar hon inte eller så blir hon hysterisk. Jag är skitorolig för henne och för att ungen i magen ska ta stryk. Jag tror hon kommer ta tillbaka mig i sinom tid men jag kan ju inte bara sitta och vänta. Hur fan gör jag för att hon ska lugna ner sig och lyssna? Vad fan ska jag säga? 
    Den andra tjejen har försökt nå mig några ggr, fattar inte varför, och skulle min sambo få reda på att vi haft kontakt så skulle det ju ta hus i helvete, det borde hon också förstå. 
    Är det någon som kan tänkas komma med råd om hur jag ska bete mig härifrån? 

• Svar på tråden Hur gör jag? Råd?
  • Dexter dot com
    Anonym (T) skrev 2023-12-09 08:36:37 följande:
    Hur gör jag? Råd?

Det här kan vara helt fel forum till att be om råd i men jag gör ett försök ändå...
    Jag drar det lite kort: jag har en sambo sen snart 6 år tillbaka. Vi ska ha vårat första barn i mars.
    För ca 3 veckor sen gjorde jag det idiotiska misstaget att sätta på en annan, en kvinna vi båda känner.
    Enda förklaringen jag kan ge min sambo är att båda var packad. Det ursäktar inget men jag kan ärligt säga att det aldrig hänt om vi varit nykter.
    Min sambo blev helt förstörd, skrek och grät tills jag tog bilen och åkte. Det här var förra veckan och för närvarande bor jag hos brorsan.
    Jag har ringt, skickat sms men antingen svarar hon inte eller så blir hon hysterisk. Jag är skitorolig för henne och för att ungen i magen ska ta stryk. Jag tror hon kommer ta tillbaka mig i sinom tid men jag kan ju inte bara sitta och vänta. Hur fan gör jag för att hon ska lugna ner sig och lyssna? Vad fan ska jag säga? 
    Den andra tjejen har försökt nå mig några ggr, fattar inte varför, och skulle min sambo få reda på att vi haft kontakt så skulle det ju ta hus i helvete, det borde hon också förstå. 
    Är det någon som kan tänkas komma med råd om hur jag ska bete mig härifrån? 

Sök hjälp och red ut varför du var otrogen för självklart finns det en anledning. Skicka ett meddelande till ditt ex och be om ursäkt och låt henne sedan vara ifred till/om hon kontaktar dig . Skaffa dig ett eget boende , läs på om dina skyldigheter & rättigheter som pappa och  börja planera för hur ditt liv ska se ut och fungera som ensamstående med ett litet barn.
  • Anonym (B)

Du ska inte göra nånting. Du får vänta tills din sambo funderat färdigt. 

• Anonym (T)

Går fan inte citera så får göra så här istället...
    Proffshjälp känner jag inte att jag behöver eftersom jag aldrig varit otrogen mot henne förut och skulle inte ha varit om jag var nykter. Men jag tänker lägga ner drickat. Brukar inte supa mig full ofta så det är inga problem. 
    Jag tror som sagt också att hon kommer att låta mig komma tillbaka. Hur än jävligt jag betett mig så borde vi ändå ge det ett försök, speciellt då vi ska ha barn.
    Jag skulle absolut kunna ge henne den tiden hon behöver men med tanke på hur dåligt hon mår så borde jag ju kunna göra någonting...allt hon tänker på nu är att jag "valde den andra", att hon skulle betyda något mer för mig och jagar upp sig över framtiden. Hormoner gör det väl ännu värre. Jag måste få henne att tänka rationellt om allt det här.

• Anonym (ÄCKLAD)

Skylla på alkoholen är fegt. Låtsas som att du inte brukar dricka... när du väl dricker strippar du och kör in en kuk vilket inte lär vara första gången.

Låt henne vara i ifred för barnets skull. Va fan ska du försöka kontakta henne för och öka hennes ångest...

• Anonym (ÄCKLAD)

Du har inget med att göra om hon kommer ge dig en ny chans vilket jag verkligen hoppas denna fiktiva kvinna inte gör, du skulle bara göra om det.

• Tukt

Tycker du kan fundera på dina andra beteenden utanför otroheten. Exempelvis att du inte svarar tjejen du var otrogen med. Jag förstår att det kan påverka hur det går framöver med din sambo, men att dissa henne helt visar på att du är kanske i överkant pragmatisk i hur du behandlar människor.
    Det är fullt rimligt att kolla av vad hon vill och hur hon mår. Kanske har hon också information som kan vara bra för dig i relationen till din sambo. Ni var ju alla vänner innan.
    Sedan ska du såklart förklara för henne varför du inte vill ha kontakt. Men att bara dissa henne vitnar på en respektlöshet och flyktbeteende från din sida. 
    Så börjar du ta ansvar och bete dig vuxet så kommer du förmodligen att lösa den här situationen lättare. Att i ord förminska sig själv och kalla det man gör "idiotiskt" fungerar sällan på den man sårat. 

• Rivjärnet92

Säg åt henne att du ska ära henne genom en seppeku-ritual. Sen hör du aldrig av dig till henne något mer. Ditt patetiska kräk.

• Anonym (T)

Tukt: det kanske låter okänsligt nu när jag läser det men jag har känt den här tjejen länge och tror nog hon ångrar det som hände lika mycket som jag men hon är också väldigt förtjust i att överdramatisera och spela ut sina känslor och det är det jag gissar kommer ske om vi skulle prata nu. Och det absolut sista min sambo behöver nu är mer drama. 
    Men vi måste ju prata om det någon gång, det inser jag med, men det vore jävligt dumt att göra det nu, utifall det skulle komma fram. Finns inte en chans sambon skulle tro något annat än att vi har ihop det då. 

• Anonym (Anna)

Det du kan göra är att ?göra förlåt?, snarare än att säga förlåt.

Det hände pga alkoholen, säger du. En överkonsumtion av alkohol som får den här typer av konsekvenser är vadå? Jo, det är missbruk, per definition. Så börja med att söka hjälp för ditt missbruk, kanske?

Du kanske inte tycker att du behöver det. Det är ju helt ok i så fall, du är vuxen och får självklart leva ditt liv som du vill. Men det är svårt att göra förlåt utan att faktiskt göra något. 

Svar på tråden Hur gör jag? Råd?