Inlägg från: 88Mia88 |Visa alla inlägg
  • 88Mia88

BIM JANUARI 2024

Hej!

Jag är ny här. Jag är 35 och min partner är 40 och vi har försökt att bli gravida i snart 3,5 år utan resultat. Under tiden gjorde vi tre misslyckade IVF försök. Efter IVF har vi tagit en paus på ett halvår för att kroppen skulle återhämta sig och vi har försökt på egen hand. Efter årsskiftet skulle vi fortsätta med olika utredningar och IVF men den 11:e januari fick jag mitt första ever positivt graviditetstest. Helt sjukt 🙌🤯

I och med att vi har försökt så länge är jag extremt orolig nu att det inte kanske går hela vägen och därför testar jag varje dag. Har mycket kontrollbehov. Det känns både bra och dåligt för jag oroar mig så mycket att mina test inte utvecklas så snabbt/bra som jag hoppats på. Man har ju sett på nätet hur snabbt testen kan utvecklas.

Jag har ingen jag kan prata med om detta då vi inte har berättat för någon än, och min sambo är inte så insatt i frågor om hcg. Jag skulle verkligen uppskatta lite pepp och om ni kan titta på min stegring och säga vad ni tycker. Tack så mycket 🙏

• 88Mia88
    88Mia88 skrev 2024-01-17 10:05:16 följande:

Hej!

Jag är ny här. Jag är 35 och min partner är 40 och vi har försökt att bli gravida i snart 3,5 år utan resultat. Under tiden gjorde vi tre misslyckade IVF försök. Efter IVF har vi tagit en paus på ett halvår för att kroppen skulle återhämta sig och vi har försökt på egen hand. Efter årsskiftet skulle vi fortsätta med olika utredningar och IVF men den 11:e januari fick jag mitt första ever positivt graviditetstest. Helt sjukt 🙌🤯

I och med att vi har försökt så länge är jag extremt orolig nu att det inte kanske går hela vägen och därför testar jag varje dag. Har mycket kontrollbehov. Det känns både bra och dåligt för jag oroar mig så mycket att mina test inte utvecklas så snabbt/bra som jag hoppats på. Man har ju sett på nätet hur snabbt testen kan utvecklas.

Jag har ingen jag kan prata med om detta då vi inte har berättat för någon än, och min sambo är inte så insatt i frågor om hcg. Jag skulle verkligen uppskatta lite pepp och om ni kan titta på min stegring och säga vad ni tycker. Tack så mycket 🙏

• 88Mia88
    fancyr skrev 2024-01-17 10:18:26 följande:
    Hej!

Först och främst, bra kämpat och grattis till ert första plus! Eloge till alla som orkar kämpa sig igenom månad efter månad med negativa resultat. Hittills är jag själv på andra försöker som kanske inte heller tagit sig. Jag har liksom du mycket kontrollbehov så kontrollerar ju varje liten grej, dränerande egentligen. Man borde bara vara YOLO haha men lättare sagt än gjort. 

Gällande din stegring ser den väldigt fin ut :) Får du någon stöttning från vården, BVC/MVC eller vad det är man går till när man är gravid? Tänker att man kanske får komma på fler träffar med er historik ? 

Försök njuta av graviditeten så gott du kan :)
    Hej! 

Tack så mycket :) 

Hoppas verkligen att det går bra för dig och att du inte behöver vänta länge på ett positivt resultat! 

Jag hade verkligen velat kunna släppa det och njuta av stunden men det är som du skriver lättare sagt än gjort. Känner konstant rädsla att det man har kämpat för så länge kommer att tas ifrån en när som helst.

Jag ringde barnmorskemottagningen och berättade. De sa bara grattis till graviditeten och bokat första ultraljud 8 februari. Så jag har bara googlat loss de senaste dagarna.
  • 88Mia88
    Fjällsockan skrev 2024-01-17 10:35:59 följande:
    Ser ut som en klockren stegring! Bra kämpat! 💪
    Tack snälla! Oerhört lugnande att höra  <3
  • 88Mia88
    Natalina1451 skrev 2024-01-17 11:33:27 följande:

Grattis till plusset, håller tummarna att det håller hela vägen 🤞🏻❤️ 

jag tycker också att stegringen ser fin ut, nu har inte jag fått den här graviditeten bekräftad ännu så vet inte hur det ser ut där inne. men bifogar min egen stegring denna månaden så du kan se. tycker det gick sjukt långsamt, men det är såklart ytterst individuellt. 

Tack att du delar med dig av din stegring!

Det verkar som att vi har haft ganska liknande utveckling av hcg. Skönt att veta att jag inte är den enda. När jag googlar så hittar jag många fall då utvecklingen gick mycket snabbare och det gick bra eller där det gick långsammare och började minska där graviditeten avslutades. Men jag tycker att det är svårt att hitta de som berättar sina historier som har haft det lite mittemellan. 
  • 88Mia88
    Natalina1451 skrev 2024-01-17 13:28:33 följande:
    Mm, jag Har tyvärr inte heller någon liknande erfarenhet att dela med mig Av. Jag har 3 levande barn och de graviditeterna tog jag inte så här många test. Men sedan fick jag ett sent missfall i oktober förra året så jag har sånt sjukt behov av att testa nu så första gången jag gör såhär. 
    Beklagar verkligen, måste ha varit sjukt jobbigt, kan inte ens föreställa mig :( 

Glömde skriva sist grattis till plusset! Hoppas verkligen att det går hela vägen för oss båda.
  • 88Mia88
    Natalina1451 skrev 2024-01-18 09:46:54 följande:

Usch jag har haft en hemsk morgon, min man är bortrest så jag och barnen hade såklart en superbråkig morgon.. ville spy och gråta när jag väl kom till jobbat. 

men skakade av det och så åt vi en trevlig frukost tillsammans på kontoret, mitt i ett samtal med en kollega känner jag hur det rinner till. väl inne på toalett så fylls toaletten med klarrött blod, en hel fors. Jag har ju haft en extremt dålig känsla kanske mest pga det sena missfallet i oktober, så jag hade som tur var en binda redan. Har bara väntat på det. 

5+6 idag hoppas kroppen återhämtar sig snabbare än sist. 

Oh nej! Beklagar verkligen. Hoppas att kroppen återhämtar sig snabbt och att det går bra nästa månad. Skickar styrkekramar!
Svar på tråden BIM JANUARI 2024