Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Varför beter han sig så?

Jag började prata med en kille, 11 år yngre än mig, på en dejtapp för ett par månader sen. Han 41 år. Jag 52 år.  I mitt tycke relativt jämngamla. Har som regel att de inte får vara så unga att jag skulle kunna vara mamma åt dem 

Han sa att hsn nyligen avslutat en relation, och att han inte var redo för en ny i nuläget. Passade mig bra som var i samma sits. Tänkte att vi ksn träffas o mysa, sen kanske det kan bli nåt längre fram om det klickar.

Han bjöd hem mig på middag. Det var verkligen supermysigt och jag sov över 

Nån vecka senare träffade jag honom igen. Då frågade jag om han kunde tänka sig ett förhållande om det längre fram skulle uppstå känslor, med tanke på att jag är 11 år äldre.  Ja, som vi träffas nu. Men ingen relation. Han har åldersnoja säger han, och hans förra sambo som var 6 mån äldre, t o m det störde han sig på 🤯  Jag blev så överraskad av svaret att jag blev ledsen. Men vi pratade. Han är verkligen så fin o omtänksam.

I lördags träffades vi igen, med övernattning. Men det var nära att det inte blev av, för då hade en "jämnårig" tjej som han träffat tidigare, o connectat med, kontaktat honom på appen. Han var så kluven o ambivalent för han såg så fram emot att träffa mig, men när hon skrev blev han kluven. Han önskade att han aldrig sett det hon skrev, för då hade han kunnat fortsätta vara singel o med det vi har, men samtidigt nu så säger han att det finns chans att det kan bli nåt seriöst mellan dem. Men det var nåt litet med åldern som irriterade honom.....

Jag känner mig nu ledsen, kränkt,

förbigådd, svartsjuk, arg.....men samtidigt vill jag fortsätta träffa honom.

Han säger dessutom att om vi varit jämnåriga så hade han kunnat bli kär i mig, men att han redan innan vi träffades hade bestämt sig för att lägga känslor åt sidan pga åldern. Därav en frustration över att han är så sjukt fixerad vid ålder, då jag mycket väl tror att han skulle kunnat bli kär I mig annars.

Snälla inga spydiga kommentarer.  Vill gärna höra hur en utomstående ser på detta?  Eller om ni själv råkat ut för det?  Jag tycker det är så sjukt att man kan vara så jäkla fixerad vid ålder......😵?💫
  • Svar på tråden Varför beter han sig så?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2023-12-09 15:51:31 följande:

11 år i skillnad är mycket, speciellt om kvinnan är äldre. Och nej, det är inte alls "sjukt" att vara fixerad vid ålder. 

Ok, inte mycket i min värld. Kan bero på att jag är yngre i sättet o stilen än jämnåriga
  • Anonym (Ledsen)
    Silverjenny skrev 2023-12-09 16:07:31 följande:

För honom är åldern viktig av någon anledning och du måste bara acceptera det. Tyvärr.

Jag träffade en man som var 11 år yngre. Det var min första relation med en yngre man och vi var båda lite tveksamma, men bestämde oss för att satsa. Jag var fortfarande i åldern att jag kunde få barn och vi kom väl överens och planerade för en framtid.
    Men så åkte vi till Skottland för att träffa hans konservativa föräldrar. I deras värld skulle han träffa en trevlig ung dam, några år yngre än han. Dejta några år sedan gifta sig och bilda familj. Inte träffa en medelålders kvinna med vuxna barn.
    Han pressades av familjen så mycket att han började se åldersskillnaden som avgörande, och gjorde slut.

Nu är jag gift med en 19 år yngre man. Han har alltid haft en dragning till äldre kvinnor och hans familj älskar mig. För oss spelar åldern ingen roll. Det gäller bara att träffa rätt person vid rätt tillfälle. Jag har också träffat en ung kille eller äldre man tidigare som hade varit helt rätt för mig om vi bara hade varit i samma stadie i livet, och ja faktiskt om han inte hade varit så ung.

Har ni barn och lever liknande typ av liv? Det kan annars vara en anledning till att han inte vill, utöver själva åldern. Men han var också tydlig från början med att han inte ville ha en seriös relation med dig så du kan inte vara upprörd över det. Obesvarad kärlek gör ont men sådana är spelets regler. Sluta träffa honom för det kommer bara att såra dig själv. Gå vidare så träffar du kanske någon annan som är rätt för dig.

Han har två barn o vill inte ha fler. Så det är inte det. 
    Jag har en dotter i övre tonåren.

Det är mer att han har en fix idé i hjärnan. Att det sks vara på ett visst sätt. 

Ok vilken tur du haft som hittat yngre män som vill ha rn relation med dig ☺️
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (M) skrev 2023-12-09 15:51:31 följande:

11 år i skillnad är mycket, speciellt om kvinnan är äldre. Och nej, det är inte alls "sjukt" att vara fixerad vid ålder. 

Förresten,  vad är det för mossiga åsikter? Att kvinnan inte får vara äldre, men stt mannen får? 
  • Anonym (Ledsen)
    Deceree1 skrev 2023-12-09 18:35:25 följande:

Jag träffade en kille som var 16 år yngre än mig. Det höll i 15 år. Men det var vi det. 11 år är ingenting tycker jag och hade du träffat en annan kille som var 11 år yngre än dig så hade det säkert inte varit något problem. Men just den här killen verkar vara väldigt omogen för sin ålder. Vid 40 borde man veta vilken grund man står på. Mitt råd, slösa inte din dyrbara tid på honom. Din drömprins finns därute. Lycka till.

Ja han säger själv att han tycker han är omogen för sin ålder.

Nej 11 år är ingenting ju. Jag är inte ens gammal nog att va hans mamma. Synd att han är så fast i detta
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-09 22:08:42 följande:
    Hur känner du själv för en att träffa en man som är 12 år äldre än dig?

Jag skulle själv tycka att en kvinna som har 11 år äldre än mig var för gammal och har full förståelse för om en kvinna som är 40 tycker jag som är 51 är för gammal.
    Inga problem alls! Det är väl känslor som avgör o inte några j-a siffror
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-09 23:04:00 följande:
    Han kan säkert vara seriös och har ju varit ärlig med att han inte vill ha en äldre kvinna och inget konstigt med det.
    ......efter att jag frågade ja. Inte ett ord om det innan. Varför bjöd han hem mig när jag var så jä-a gammal? Så ja, känner mig lurad
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Q) skrev 2023-12-09 23:30:16 följande:

Är kvinna och har haft relation med både tio år äldre och tio år yngre män. Jag har kommit fram till att tio år är för mycket oavsett om jag är den äldre eller yngre. 

Så synd, men det finns män som har äldre kvinnor än mig, så de finns där ute..

För jsg vill inte ha nån i min ålder,  10 år yngre är lagom
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Q) skrev 2023-12-09 23:32:39 följande:

Han tyckte att du var attraktiv och ville mysa. Mysa är inte samma sak som att man vill ingå en seriös relation med någon. För det krävs mer än attraktion.

Om jag säger såhär:  är det normalt när man "bara vill mysa" beter sig oerhört romantiskt? Tända ljus. Middag. Hålla handen. Öm o kärleksfull rakt igenom, även sexet...  

Brukar man inte bara vara ute efter själva akten då?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Minns) skrev 2023-12-09 23:44:37 följande:

Han har ju varit ärlig från början. Han är inte redo för ett förhållande och när han är det vill han inte ha någon som är äldre.

Han har inte lurat dig, inte svikit dig, inte varit oärlig. Han vill bara inte inleda ett förhållande med dig, något han sa redan innan ni träffades.

Så jag har svårt att förstå din reaktion? Du visste ju att det inte kommer bli ni. Du känner dig kränkt över att han inte vill bli tillsammans med dig. Varför? Och varför vill du fortsätta träffa honom trots att du vet att ni inte har en framtid?

Ja jag visste att han inte var redo för en relation. Inte heller jag egentligen. Men tänkte att sånt kan ju ändras vartefter man läker.

Han borde redan där innan sagt det där om åldern. Det var han faktiskt oärlig med. 

Nu hsr hsn dessutom raggat upp nån,så tydligen var det där bara en lögn, att han inte var redo för en relation 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-09 23:44:57 följande:
    Förstår att du tycker det är trist om du vill mer än honom,  men på vilket sätt har han lurat dig? I din trådstart låter det som han ändå varit tydlig med sina intentioner?
    Ja på falsk basis. Att det berodde på brustet hjärta.

Näe det i själva verket var åldersnoja ddluxe
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mykene) skrev 2023-12-10 11:33:29 följande:
    Det är till att ha krav, måste jag säga.

Av ca 100 personer vet jag bara två kvinnor som är i fast relation med en 5+ år yngre man, så det är nog inte så vanligt att män går in på det. Och då har de i båda fallen börjat relationen när männen var i 20-årsåldern.
    Du vet ja. Men jag vet om betydligt fler. Inte så ovanligt som du vill påskina
  • Anonym (Ledsen)
    Silverjenny skrev 2023-12-10 18:29:50 följande:
    Efter det tog slut med den 11 år yngre killen har jag bara träffat yngre män. Innan dess hade jag bara träffat jämnåriga eller något äldre men min sista relation med en fyra år äldre man, störde jag mig på att de var så gubbiga. Yngre killar är mycket öppnare i tanken och mer inspirerande att umgås med insåg jag. Fast jag hade ju inte tänkt att träffa en så mycket yngre men kärleken slog till ;) det har sina utmaningar såklart men det har alla förhållanden.
    Lycka till och hoppas du också kommer träffa kärleken! Och gillar du yngre kan jag uppmuntra dig med att många män och killar gillar MILFs. Har aldrig blivit så uppvaktad som när jag blev singel som 45-åring.
    Nej jag vet, man är poppis bland yngre 😅   iaf till sex, ...förhållande ska man väl ha mer tur 😉
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-10 18:36:35 följande:
    Tantslem har av någon konstig anledning blivit accepterat sista tiden. Du kallar killen hon träffade och inte ville ha henne för omogen och fet bara för att han inte ville inleda en relation med en tant. Undrar hur det skulle låta om en man kallade unga tjejer för omogna bara för dom inte ville ha en relation med en gubbe.

Jag vet att mogna kvinnor blir uppvaktade av unga killar, men är det verkligen många av dom som kan tänka sig inleda en relation? Ha sex med äldre kvinnor ger jag att det finns unga män som vill däremot.
    Tantslem....något du lider av. ? 😘
  • Anonym (Ledsen)
    Silverjenny skrev 2023-12-10 18:58:41 följande:
    Du blandar nog ihop mig med någon annan, jag har inte kallat killen omogen. Jag har rekommenderat TS acceptera hans vilja och gå vidare.

Självklart är de flesta unga killar endast intresserade av sex eller mindre seriöst förhållande med en äldre kvinna. Barnfrågan är ett mycket verkligt dilemma, de flesta vill ju ändå ha familj någon gång och tänker sig att så småningom träffa en jämnårig eller yngre kvinna som ska bli mor till hans barn. Förr eller senare måste killen välja, förhållandet eller egna barn?
    I detta fall är han klar med barn.  Så är inget med det.
  • Anonym (Ledsen)
    Deceree1 skrev 2023-12-11 00:27:31 följande:
    Ja, vi var ju tre syskon som alla tre hade det så det är nog inte så ovanligt. Jag som va äldst hade den yngsta killen :)
    Nä det är verkligen inte ovanligt, om man.blickar ut lite från sin egen värld.

Särskilt inte 10 års skillnad, knappt märkbart för ögat. 

Det som är mer ovanligt är väl om en 30 årig.kille har ett förhållande. med en 70åring
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-11 17:15:28 följande:
    Om det inte är märkbart för ögat, vad är det som gör att du inte kan tänka dig en 10 år äldre eller ens en jämngammal? Du förstår väl att på samma sätt som du tyckte att jämngamla var gubbiga så tycker så klart den 11 år yngre mannen att du är en tant. Lite självinsikt vore ganska bra här.
    Ärligt så har det inget alls med utseende att göra.

Enda anledningen är att jag vill ha en man som kan prestera i sängen, då jag är väldigt sexuell själv....

Dem i 50 år o uppåt börjar sakta .men säkert tappa den förmågan....
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-09 10:47:29 följande:
    Jag  och dom flesta jag känner viil också har yngre. Fastare kropp och inga torra slemhinnor och inga humörsvängningar på samma sätt som en medelålders kan ha under klimakteriet. 
    Nu pratar vi inte om er män gubben 😉

.......o vilka fördomar du har 😅  Tror du ovanstående är en sanning för alla kvinnor 50 + ?  😅
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-09 10:47:29 följande:
    Jag  och dom flesta jag känner viil också har yngre. Fastare kropp och inga torra slemhinnor och inga humörsvängningar på samma sätt som en medelålders kan ha under klimakteriet. 
    Gubbslem vill ha yngre ja

Medan yngre män vill ha mognare kvinnor 😉
Svar på tråden Varför beter han sig så?