Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Varför beter han sig så?

Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-09 18:57:50 följande:
    Ja han säger själv att han tycker han är omogen för sin ålder.

Nej 11 år är ingenting ju. Jag är inte ens gammal nog att va hans mamma. Synd att han är så fast i detta
    Hur känner du själv för en att träffa en man som är 12 år äldre än dig?

Jag skulle själv tycka att en kvinna som har 11 år äldre än mig var för gammal och har full förståelse för om en kvinna som är 40 tycker jag som är 51 är för gammal.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Nä) skrev 2023-12-09 22:20:49 följande:

Han verkar inte seriös.Gå vidare .

Han kan säkert vara seriös och har ju varit ärlig med att han inte vill ha en äldre kvinna och inget konstigt med det.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-09 23:27:12 följande:
    ......efter att jag frågade ja. Inte ett ord om det innan. Varför bjöd han hem mig när jag var så jä-a gammal? Så ja, känner mig lurad
    Förstår att du tycker det är trist om du vill mer än honom,  men på vilket sätt har han lurat dig? I din trådstart låter det som han ändå varit tydlig med sina intentioner?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-09 23:49:57 följande:
    Så synd, men det finns män som har äldre kvinnor än mig, så de finns där ute..

För jsg vill inte ha nån i min ålder,  10 år yngre är lagom
    Hur ska du ha det egentligen? Här är svaret du skrev när jag frågade om du kan tänka dig en 10 år äldre man? Inga problem alls! Det är väl känslor som avgör o inte några j-a siffror

Och lite senare kan du inte ens tänka dig en jämngammal. Och dessutom klanka ner på honom för att han inte vill ha en äldre kvinna.
  • Anonym (Man)
    Silverjenny skrev 2023-12-10 18:29:50 följande:
    Efter det tog slut med den 11 år yngre killen har jag bara träffat yngre män. Innan dess hade jag bara träffat jämnåriga eller något äldre men min sista relation med en fyra år äldre man, störde jag mig på att de var så gubbiga. Yngre killar är mycket öppnare i tanken och mer inspirerande att umgås med insåg jag. Fast jag hade ju inte tänkt att träffa en så mycket yngre men kärleken slog till ;) det har sina utmaningar såklart men det har alla förhållanden.
    Lycka till och hoppas du också kommer träffa kärleken! Och gillar du yngre kan jag uppmuntra dig med att många män och killar gillar MILFs. Har aldrig blivit så uppvaktad som när jag blev singel som 45-åring.
    Tantslem har av någon konstig anledning blivit accepterat sista tiden. Du kallar killen hon träffade och inte ville ha henne för omogen och fet bara för att han inte ville inleda en relation med en tant. Undrar hur det skulle låta om en man kallade unga tjejer för omogna bara för dom inte ville ha en relation med en gubbe.

Jag vet att mogna kvinnor blir uppvaktade av unga killar, men är det verkligen många av dom som kan tänka sig inleda en relation? Ha sex med äldre kvinnor ger jag att det finns unga män som vill däremot.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-10 20:36:17 följande:
    Tantslem....något du lider av. ? 😘
    Ha ha nej då jag lider varken av tantslem eller gubbslem.
  • Anonym (Man)
    Deceree1 skrev 2023-12-10 23:43:23 följande:
    Ganska onödigt att kalla det tantslem . Jag hade en kille i 15 år som va 16 år yngre än mig och mina systrar har killar som är 10 respektive 13 år yngre. I långa förhållanden så det finns visst killar som vill ha förhållande med äldre än dom själva. 
    Kanske lite onödigt och nästan lika onödigt som att säga gubbslem eller gubbsjuk. Vet att det finns unga män som vill ha förhållande med äldre men vanligt tror jag inte det är. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-12-11 16:28:22 följande:
    Nä det är verkligen inte ovanligt, om man.blickar ut lite från sin egen värld.

Särskilt inte 10 års skillnad, knappt märkbart för ögat. 

Det som är mer ovanligt är väl om en 30 årig.kille har ett förhållande. med en 70åring
    Om det inte är märkbart för ögat, vad är det som gör att du inte kan tänka dig en 10 år äldre eller ens en jämngammal? Du förstår väl att på samma sätt som du tyckte att jämngamla var gubbiga så tycker så klart den 11 år yngre mannen att du är en tant. Lite självinsikt vore ganska bra här.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Man) skrev 2023-12-11 17:15:28 följande:
    Om det inte är märkbart för ögat, vad är det som gör att du inte kan tänka dig en 10 år äldre eller ens en jämngammal? Du förstår väl att på samma sätt som du tyckte att jämngamla var gubbiga så tycker så klart den 11 år yngre mannen att du är en tant. Lite självinsikt vore ganska bra här.
    TS ledsen saknar nog verklighetsuppfattning här och inser inte att hon är en tant i yngre killars ögon på samma sätt som hon ser en 11 år äldre man som en gubbe. Inte ens en jämngammal man duger åt henne. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Bettan) skrev 2024-01-08 11:31:57 följande:
    Yngre har mer fantasi och vill gärna prova sånt som är lite utanför en vanlig missionärsställning 
    Jag  och dom flesta jag känner viil också har yngre. Fastare kropp och inga torra slemhinnor och inga humörsvängningar på samma sätt som en medelålders kan ha under klimakteriet. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-09 23:48:41 följande:
    Gubbslem vill ha yngre ja

Medan yngre män vill ha mognare kvinnor 😉
    Anledningen till tråden är väl ändå att han inte vill ha äldre så din tes stämmer oftast inte när det gäller förhållande.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-01-09 23:47:26 följande:
    Nu pratar vi inte om er män gubben 😉

.......o vilka fördomar du har 😅  Tror du ovanstående är en sanning för alla kvinnor 50 + ?  😅
    Absolut visst är det till viss del fördomar och även självupplevd. Detsamma gäller så klart också, är själv dryga 50 och inga problem med.potensen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jag) skrev 2024-01-10 07:36:48 följande:
    Du är äldre än min man och jag fyller snart 60.
    Det du!

Fast i ärlighetens namn trodde jag inte alls på det där att kärleken inte har någon ålder, att ålder bara är en siffra. Tills... vi möttes och omedelbar kärlek uppstod.

Du vet, man kan tjäna mycket på att ha ett öppet sinne!
    Kul att ni trivs tillsammans och du har helt rätt med ett öppet sinne och det borde nog också trådskaparen ta till sig. Min partner är drygt fem år yngre än mig så ingen jättestor skillnad. 
Svar på tråden Varför beter han sig så?